elsker☆deg☆gutten☆min Skrevet 18. november 2008 #1 Skrevet 18. november 2008 syns dette med klær er fryktelig vanskelig jeg altså.... nå har han en sånn høstpose, men må ha mye klær på i tillegg. vi fikk voksipose igår, den er kjempe tykk, god og varm. hva har jeg på ungen på 7 mnd neddi den da? og hva med på kaldeste vinteren?
simba>>>3gutter Skrevet 18. november 2008 #2 Skrevet 18. november 2008 Body og stømpebukse, ulllue. og koseteppe av ull er 5mnd og er ikke kald. Kommer nok til å sette på en tynn ullgenser og votter utover vinteren hvis det skulle vise seg at han blir kald. Det er veldig forskjell på hvor varme barn er, i bhg hvor jeg jobber hedde vi en gutt som kun hadde på seg body og strømpebukse i minus 10 og ende var han gjennom våt av svette hverdag. Du får stikke en finger med i nakken og kjenne etter hvor varm han er, er han klam har han for mye klær på seg.
du og jeg og vi to Skrevet 18. november 2008 #3 Skrevet 18. november 2008 Vi har Odenwälder, og den er også tykk og god. Nå for tiden har han ullbody, ullstrømpis, og ullfleecedress oppå der igjen. Og varme sokker. Når det er litt kaldere har han ullfrottedress, og så ullfleecejakke over der igjen, det er jo på overkroppen han trenger å ha mest på seg selv om det hjelper veldig å snurpe godt igjen. Når det er som kaldest tenker jeg han har ekstra ullgenser oppå bodyen, og så både frottedressen og ullfleecen. Og god varm lue. Men bare prøv deg litt frem, du finner fort ut hva som passer. Vinteren som var hadde han bare på seg ullundertøy og en god jakke, og så rett i posen - og så sjekket jeg ofte om han var varm og god. Men da fikk jeg snurpet han bedre inn i posen, nå vil han gjerne ha armene utenfor.
super76 Skrevet 18. november 2008 #4 Skrevet 18. november 2008 Har aldri hatt baby på vinteren, så det kan jeg ikke svare på. Nå bruker han body, strømpebukse, lue og en hals nedi voksiposen. Men når det nærmer seg plussgrader blir det fort litt for varmt. Da bruker han ullpledd under og dyne med helseteppe over.
Hellinor Skrevet 18. november 2008 #5 Skrevet 18. november 2008 Ullbody, ullstrømpebulse, ullsokker, hals og tynn ulllue. Da er han passe god og varm. To lag hvis han har bomull på, men bruker nesten bare ull nå. Kan evt vurdere en ullgenser i tillegg etterhvert, sårlig hvis han tar hendene opp (og kanskje votter).
Gjest Kjeksmonsteret Skrevet 19. november 2008 #6 Skrevet 19. november 2008 Nå har han strømpebukse,boddy, tynn genser, ullvotter, ullsokker, og hjelmlue. Øker gradvis med klær ettersom det blir kaldere. Regner med at han kommer til å ha ullbukse og ullgenser etterhvert. Han er 7 mnd nå.
snart mor til 3 Skrevet 19. november 2008 #7 Skrevet 19. november 2008 her i nord er det vinter nå og til tider kaaaldt..brrr.. jenta vår har på seg følgende de dagene det er skikkelig kaldt: ullbody,strømpebukse,en tynn bukse, en tykkere genser, fleeceskjerf,lue og votter. men det er dagene det er skikkelig kaldt... ellers så er det body og strømpebukse...men skal vi til byen eller noe slik blir det en tynn genser og bukse også..for syns skyld liksom (skjerf,votter og lue også selvfølgelig)
Blind Gudinne Skrevet 19. november 2008 #8 Skrevet 19. november 2008 Vesla er 8 uker, og oppi voksi'n har hun strømpebukse, bukse, body, en hjemmestrikket ulljakke og foreløpig hjelmlue- bytter nok ut den lua når gradestokken kryper langt ned under minus. Kommer nok sikkert til å ta på ullbukse også da istedenfor den vanlige buksa.
Saltlakris Skrevet 19. november 2008 #9 Skrevet 19. november 2008 Når det er sånn som i dag (ca. 4-6 grader) har hun på seg bomullsbody og genser, bomullsbukse og ullsokker,i tillegg til en tynn ulllue. Da er hun passelig. Med unntak av lua er det inneklær med andre ord Hun er 3 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå