Gå til innhold

Lille prinsessa ble født 3 måneder før termin.

Anbefalte innlegg

Dattera vår ble født bare 27+2 uker gammel.

Nøyaktig 3 måneder før termin!

Jeg var litt forberedt på at det kunne skje, for jeg hadde prematur vannavgang fra 28/10 og hadde derfor ligget og ruget på sykehus i drøye to uker før riene plutselig satte i gang.

Det ble keisersnitt siden rompa var ned - blir alltid det når det er såpass tidlig.

Heldigvis ser det ut til å gå bra! Hun hadde fått lungemodningssprøyter på forhånd som har hjulpet veldig, så hun trenger ikke en gang respirator. Får bare litt luft blåst inn med cpap, men puste gjør hun selv :) Stor jente for alderen; 1225 gram.

Blir et uendelig langt sykehusopphold før vi får henne med hjem, men vi får bare ta en dag om gangen. Trist å ikke ha med en baby hjem fra barsel. Så langt ser i hvert fall alt bra ut, så vi er optimister!

Fortsetter under...

Gratulerer med jenta! :)

Vi fikk våre etter 28 uker, jenta vår var 1079 og gutten vår 1050!

Stor jente for alderen ja, det er jo kjempe bra! :)

Våre kom 29. september og vi er fortsatt på sykehuset. Var første ukene på Rikshospitalet, men nå er vi hvertfall på vårt lokale sykehus!

Dagene og ukene er lange, det skal jeg ikke legge skjul på..Men hvis du har innstillingen om å ta en dag om gangen, så har du kommet langt!! Hver dag som går er positivt, husk at tiden jobber for dere! Hver dag uten komplikasjoner er en liten seier, og gir ett lite håp! Etterhvert kan man begynne å tro og ikke bare håpe!

Ønsker deg og dine lykke til!!!

• 4 uker senere...

Masse lykke til videre! Lange dager ja, men alternativet hadde vært så mye verre, slik tenkte jeg hele veien.

Vi fikk ei jente i desember i fjor, hun kom også i uke 27 og var 928 gram. Nå er hun ei stor og flott jente på over 10 kg, og skal feire sin første jul hjemme :-)

• 2 uker senere...

Lykke til!

Gutten vår ble født den 19.desmber, 26+0 og veide 845 gram. Alt er nytt og vanskelig enda, men prøver å ta en dag av gangen. legene sier han er stabil og sterk til å være så liten. Lå med respirator det første døgnet, men nå bare cpap. Klarer seg faktisk ganske bra uten også....

Jeg hadde vannavgang og rier uke 24, og etter 14 dager på Ullevål og mange forsøk på å stoppe fødselen ble ham altså født. Ser hovedinnlegger skriver at de alltid tas med keisersnitt så tidlig, så vil bare nevne at vår litte gutt ble født vaginalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...