2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 18. november 2008 #1 Skrevet 18. november 2008 Hei, har en gutt på 6 mnd...i morgen faktisk;) Har begynnt å gi han litt grøt i 5 tiden på ettermiddagen, men lurer på å begynne litt med middag også. Hvor lenge bør jeg ha gitt grøt før jeg starter med enda et måltid? Og kan jeg begynne med 6 mnd glass, eller må jeg bjynne med 4 mnd? (de smaker jo så fælt) ;p
Linn og gullet Skrevet 18. november 2008 #2 Skrevet 18. november 2008 Vi begynte med middagsglass når gutten vår spiste grøt to ganger om dagen(fulle posjoner).. Da prøvde vi mange forskjellige glass, han spyttet ut alle, untatt HIPP, den går rett ned
star78 Skrevet 18. november 2008 #3 Skrevet 18. november 2008 Hei, jeg spurte helsestasjonen vedrørende 4mnd- og 6mnd-glass og hva som var forskjellen. Beskjeden var at det gikk på næringsinnhold. Ergo, er ungen 6mnd skal man helst gi 6mnd glass. Tror ikke det er noe problem at en 6mnd gammel unge får 4mnd-glass, heller at problemet er hvis man går andre veien siden yngre barn skal ha mer mm/mme enn fast føde. Min gutt er nå 6 1/2 mnd. Han får varm mat 2 ganger om dagen (grøt/middagsglass) og fruktmos som et mellommåltid. Han spiser fulle måltider, men sant skal sies at han har spist fast føde siden han var 4mnd (er flaskebarn) og har spist grøt 2 ganger om dagen i halvannen mnd. Lykke til med matingen:-)
månesol Skrevet 18. november 2008 #4 Skrevet 18. november 2008 Du kan gi ham 6mnd'ers glass. Mini her er 7 1/2 mnd og det han liker best(og har likt siden han var 6mnd) er HIPP sin: mild grøt med grønnsaker. Spiser halve glasset til middag, grøt til lunsj og kvelds og skive til frokost.
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 19. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. november 2008 takk folkens;) Men bør jeg gi bare grøt en stund til da?? Før jeg starter med middagen?
Trultemora er presseklar!! Skrevet 19. november 2008 #6 Skrevet 19. november 2008 Bare å begynne med det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå