LilleBjella Skrevet 18. november 2008 #1 Skrevet 18. november 2008 Foreløpig virker det som om eneste måten til å få småtten til å sove på natta, er å ha han i senga vår. Han ligger helt inntil meg og det er jo da greit å dra ut puppen når han våkner, noe han gjør ofte. Men jeg sover jo ikke akkurat godt med han helt inntil meg, og tror også han hadde sovet bedre i egen seng/kurv. Men det vil han foreløpig ikke. Han er jo ikke to uker enda altså, så kan jo være dette endrer seg. Men har likevel litt dårlig samvittighet over å ikke klare å få han til å sove i egen seng....rart.
Silje`mor Skrevet 18. november 2008 #2 Skrevet 18. november 2008 Samsover med god samvittighet:) Mini sover ikke i senga si - våkner sikkert 15 ganger om natta. Ligger ho i vår seng sover ho som en stein fra 23 til 06:)
Top of the hill Skrevet 19. november 2008 #3 Skrevet 19. november 2008 Her sover jenta sammen med oss, men jeg liker det overhode ikke! Hun er bare en uke gammel, så jeg håper hun over bedre alene etterhvert. Hun sover max 1 time i egen seng, men sammen med meg sover hun fra midnatt til kl 7...og da må jeg vekke henne for amming om morgenen!
Shinyogsmåen Skrevet 19. november 2008 #4 Skrevet 19. november 2008 Det er helt normaltat han ikke vil sove alene enda =) Så det trenger du ikke bekymre deg for. Men husker selv at jeg følte jeg ikke fikk slappet ordentlig av med en liten ved siden av meg så jeg flyttet han over i sin seng når han hadde sovnet . Helsestasjonen sa at vi kunne starte sånn smått med å venne han til å sovne i egen seng fra 6-8 uker det fungerte fint for oss
Lilja121 Skrevet 19. november 2008 #5 Skrevet 19. november 2008 På barsel på riksen var de helt for samsoving, men med egen dyne. Sjelden jeg får knøttet til å sove i sin egen seng, og hadde litt dårlig samvittighet spesielt etter å ha sovnet under nattamming og våknet tett inntil. Nevnte det for helsesøster og hun sa jeg skulle samsove med god samvittighet. De første ukene har barnet problemer med balansen og kan lett føle seg utrygg i egen seng uten lyd og lukt av mor. Så nå samsover vi med god samvittighet og får nesten en god natts søvn hele gjengen!
ja08 Skrevet 19. november 2008 #6 Skrevet 19. november 2008 Samsover ennå med gutten min på 9,5 mndr, får dårlig samvittighet hvis han faller utfor senga vår. Sørger alltid for å ha høye kanter med dyne og pute mot kanten av senga og jeg kommer ganske kjapt når han er våken og lager lyder. Fungerer fint for oss. Kos er det! Så fint å holde kontroll på om han er varm el.kald. Eneste problemet er mas om nattpupping. Han lukter jo pupp hele natten igjennom;o))
Linda 1975 Skrevet 19. november 2008 #7 Skrevet 19. november 2008 Jeg sover så dårlig når jeg har gutten min sovende hos meg og han våkner letter også. Jeg skulle ønske at vi sov godt sammen i sengen for det er jo så kos å ha han der. Og nå anbefaller de jo samsoving i forhold til krubbedød.Men nå er jeg så heldig att han som oftest sover godt i sin egen seng. Oftest så sover han 20.30-08.30, han er 5 månder. Men til dere som ønsker å få barna over i egen seng. Tenk på at de vil ha det trangt og varmt. Det er jo det de er vant med fra magen. Så legg gjerne tepper rundt de i sengen eller bruk bagen til vogna oppi sengen. Legg også oppi et teppe eller lignende som lukter dere, då føler de seg tryggere. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå