Gå til innhold

Når kan man begynne med slik babysafe feeder og hva kan man ha i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småtten er 4,5 mnd og glaner på alt jeg spiser og prøver å få tak i det og putte det i munnen. Regner med han da er klar for å prøve nye ting??

Skrevet

dytter på denne jeg for det lurer jeg også veldig på....

Skrevet

Epler og pærer er bra. Men disse nettene er noe griseri og vankelig å få rene. Men man slipper å bekymre seg for kvelingsfare, og barnet får mate seg selv og brukt tennene sine.

Skrevet

Begynte når snuppa var rundt 6 mnd! Og det er kjempefint å bruke, bare man er nøye med å sjekke at nettet er helt hver gang. I sommer brukte jeg mye jordbær i det, vannmelon og ananas.. Pære og eple var for hardt.

Skrevet

Du kan koke harde epler og pærer. Ikke gi sitrus (appelsin osv..) Ikke kiwi. Jordbær/ananas er omdiskutert siden det er noe en del reagerer sterkt allergisk på. Jeg ville ventet med alt dette til ungen nærmer seg året. Banan er jo supert med mindre magen er mye hard, ikke alltid det fungerer i babyfeederen...

Skrevet

Så sant det ikke er allergi i nærmeste familie er det bare å gi sitrus, kiwi og jordbær. Det er en gammel myte at man skal vente med slikt til de er over året.. Selvsagt, har man allergi mot de tingene i nærmeste familie bør man vente. Du får kjøpt fruktmos med jordbær fra 4 mnd, og fruktmos med appelsin fra 6 mnd.. Gammel myte..

Skrevet

Eller noe de ikke vet helt sikkert. Det de har hold for å si er det med allergi i nærmeste familie.

Vi valgte å vente, og begge ungene viser seg å reagere på f.eks appelsin uten at vi foreldre har tegn på slike ting. Føler ihvertfall at vi har gjort det vi kunnne for å hindre det...

Det er så greie alternativer at jeg hadde ikke tatt sjansen. Det er så mange unger i dag som blir allergikere på den ene eller andre måten uten at foreldrene er det.

Skrevet

Siste forskning tydet visst på at det kunne være lurt å introdusere slike kjente allergifremkallende mens man fremdeles ammet- større sannsynlighet for at ungen tåler det bortsett fra reker som man burde vente til over året, og nøtter og slikt der burde de være 2 år.. Så å holde ungen borte fra alt er kanskje å gjøre seg selv en bjørnetjeneste..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...