Kæmma og trultene Skrevet 18. november 2008 #1 Skrevet 18. november 2008 Hu er nesten vokst fra setet hun hadde, BSafe Izi Combi. Hun er ganske lang, og jeg syns hodet er kommet litt langt opp, og hun klager over vondt i ryggen når vi kjører litt lengre turer. Er det noen av dere som har prøvd setet? Eller har noen råd å komme med? Hun hsitter forover i setet nå, og veier 15 kg. Syns det er rart å gå over til å bare bruke 3-punktsselen i bilen men....det står jo fra 15 kg!
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 18. november 2008 #2 Skrevet 18. november 2008 Vi har izi combien, og eldste måtte bytte til besafe 1-2-3 i juni, da var han 2,5 år. Han er en lang gutt, og i juni veide han nesten 18 kg. Vi er fornøyd med setet, men ville drøyd lengst mulig før du skifter sete. Izi combien er et tryggere sete, og gir bedre beskyttelse i en evt kollisjon.
Kæmma og trultene Skrevet 19. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. november 2008 JA det er det jeg tenker på. Hun er også veldig lang og som sagt kommer hodet nesten opp over kanten, og da er jo setet mindre trygt tenker jeg? Med tanke på nakken og sånt. Takk for svar!
Raffna Skrevet 20. november 2008 #4 Skrevet 20. november 2008 Vi hadde også izi combi, men selene ble jo så korte, nesten umulig å få spent på når boblejakka kom på i høst. Han veide 14.8 kg og vi kjøpte et sete fra 15-36 kg eller hva det nå er. Var litt uvant med 3-punkt-sele i starten, men han sitter så mye finere og mer behagelig nå. Litt mer naturlig sittestilling nå som han er blitt så stor (2,5 år var han da vi byttet).
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #5 Skrevet 20. november 2008 Så rart... hadde en diskusjon om dette med ei dame i butikken der de selger disse setene... Hun hadde aldri hørt om at HTS-setene blir for små for tidlig... (Jeg mente at Acta Graco og Britax-setet varte lengre...) Når hun først sitter forovervendt tror jeg etter det jeg har lest at det er bedre for nakken å få en mykere stopp i en eventuell kollisjon. I fempunktsele blir det bom stopp med en gang. Dette vet jeg ikke hvor jeg har fra, men du kan jo se om du finner en troverdig kilde på det.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #6 Skrevet 20. november 2008 Her er også HTS'en (IZI Combi) blitt for liten for tidlig. Vi måtte bytte til et annet kombi-sete, Britax Multi Tech, fordi hun fortsatt sitter bakover (3 1/2 år nå), men trenger et sete som vil være stort nok også når hun snus. Dette blir mye lenger i ryggen enn HTS'en. Jeg har også hørt at det er best å sitte med bilens eget belte fra 15 kg hvis de sitter forover. Det kan man med Multi Tech'en, men ikke med Izi Combi, så det setet vil holde lenger.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #7 Skrevet 21. november 2008 Jeg vil anbefale deg å kjøpe et annet sete enn BeSafe 1-2-3. Vi har det til eldste og er veldig misfornøyd. Det er greit når de er små og har ryggen nede, men når de blir høyere og man må heve ryggen blir det håpløst. Det er nemlig bare noen klistrelapper som skal gjøre at det holder seg i den høyden du har låst det i. De løsner lett og da faller ryggen nedover og man må stadig regulere den opp igjen. Ikke mye trygt når de plutselig har hodet over kanten. Da ville jeg heller kjøpt det nye HTS-setet, eller et annet sete i den klassen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå