AO3 Skrevet 18. november 2008 #1 Skrevet 18. november 2008 Jeg har skinnpose, men tror lillegutt kommer til å vokse ut av den om noen måneder, så jeg vurderer å kjøpe en voksipose... Den kan jo brukes mye lenger. Men disse voksiposene er jo sinnssykt dyre, så jeg lurer på om dere som har voksiposer er fornøyd med dem? Bruker dere dem mye? Hvordan er de å bruke i sportsvogn? Det er først og fremst i sportsvogna jeg regner med en voksipose kan komme godt med.
Lukkelukken og bebibror Skrevet 18. november 2008 #2 Skrevet 18. november 2008 Vi kjøpte vår på salg til 1000 kr i februar. Ellers koster de mye ja Men jeg er kjempefornøyd! Poden sover som en stein i den, og den er så varm og god Vi bruker den i Brio Kombi og det passer perfekt. Kjempefornøyd! Men nå har ikke jeg prøvd noen andre heller
jegvilogsåhaettnyttnickidag! Skrevet 18. november 2008 #3 Skrevet 18. november 2008 Har ikke hatt annet enn voksipose på ungene, nr 1 brukte den til han sluttet sove i vogn, husker ikke lengre når..( 11 år nå), snuppa på 7 mnd har jeg gått over til sportsvogn på nå som jeg bruker pose ( sydde nytt trekk av et pent dynetrekk selv på en kveld). Godt fornøyd men har som sagt ikke erfaring med andre poser..
Nordhagenjentene :) Skrevet 18. november 2008 #4 Skrevet 18. november 2008 Skaff deg trumf-kort om du ikke har det allerede. På trumf.no får du nemlig voksi-posen til 1600,- + frakt. Ikke så mange å velge mellom, men når du sparer noen kroner gjør vel ikke det noe...? Jeg har bare prøvd ut vår 2 ganger, men det virker bra! Glad vi brukte penger på det! (Her jeg bor kan det lett bli -30 om vinteren *brrrr*)
AO3 Skrevet 18. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. november 2008 Jeg har også Brio kombi. Er den fin til sportsvogndelen der også?
anette&tutta mari :) Skrevet 18. november 2008 #6 Skrevet 18. november 2008 Jeg er kjempefornøyd! Kjøpte den på Trumf og hadde 700kr på kortet fra før og fikk den da for 900kr! Den er jo for stor oppi vognbaggen nå så jeg må brette den dobbelt, men når jeg tar ut den så blir den perfekt! Er superfornøyd og snuppa liker den også, god og varm! Den kan jo også brukes om sommern med sommerdyne i!
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 18. november 2008 #7 Skrevet 18. november 2008 I vårt tilfelle er posen faktisk for varm enda. Snuppa på 4 uker er svett som fy etter en tur i vogna med posen. Så jeg vet ikke helt hvor kaldt det skal bli før den er brukendes... Hva har dere andre på babyene når dere er på tur? Forrige gang hadde jeg bare en tynn bomullsbody + lue, og det var fortsatt for varmt. Oppgitt...
fiskelisken Skrevet 18. november 2008 #8 Skrevet 18. november 2008 Er også veldig fornøyd. Tenkte først at den ble klompete og for stor i vognen..men det gikk så fint atte..når jeg først skjønte hvordan den skulle knytes. Jeg bruker den når det nærmer seg 0 og nedover. Da ligger lillegutt med ullbody og bukse pluss lue og Ulltøfler. Er helt perfekt varm da. Jeg bruker bare 2 lag av dynen også. De to på siden. Så han ligger på en dobbel dyne. Når det nærmer seg -10 da blir det alle 3 lagene og litt mere klær
shari_z Skrevet 18. november 2008 #9 Skrevet 18. november 2008 Jeg hadde en lammeskinpose sist som jeg var kjempefornøyd med. Hun brukte den til hun sluttet med vogn, sånn ca 2 år gammel. Den ble ødelagt siste gangen jeg vasket den (den var gammel fra før jeg fikk den) så nå har jeg en voksi-pose til den nye babyen. Må si at jeg savner min lammeskinspose og vurderer sterkt å kjøpe en. Jeg er ikke fornøyd med voksi-posen, synes den er vanskelig å bruke. Hun blir også veldig svett i den. Alle jeg har snakket med er fornøyd med voksi-pose, så det må være noe spesielt med meg, men liker lammeskinposer bedre.
MurielAmanda Skrevet 18. november 2008 #10 Skrevet 18. november 2008 Fornøyd ja, men har ikke prøvd noe annet..
2hærligegutter Skrevet 18. november 2008 #11 Skrevet 18. november 2008 Har en arvet ullvoksi som jeg brukte på 1.mann, født i nov, han brukte den fra okt-april sånn ca frem til han var ca 3 da sluttet han å sove på dagtid. Har begynt å bruke den nå på minsten tok sen frem for ca 1 mnd siden, han ligger ofte i bare strømpisen, body, ulljakke og lue. Må ha jakke for han ligger som regel med den ene armen utafor posen, akkurat poasse varm, bor på østlandet så har ikke hvert kjempe kaldt enda, så må vel bruke mer av bukser etterhvert. Jeg har simo duo (hatt til begge) har hatt bra med plass til vosien i bagen også, og passer kjempe fint i sportsvogna. Nå er duobagen større enn en bag i combi vogn, så ser at det blir trangt i en slik bag. Men gutten min har allerede blitt 7,5 mnd så da kunne vi fint bytte til sportsvogn
AO3 Skrevet 18. november 2008 Forfatter #12 Skrevet 18. november 2008 Hmmm, hvis voksiposen er så varm, utsetter jeg det kanskje til neste år og ser an behovet da... Jeg regner med gutten min, født i oktober, ikke vokser ut av lammeskinnsposen før til våren.
mai mammaen til to Skrevet 18. november 2008 #13 Skrevet 18. november 2008 jeg hadde ikke til eldste. syns de virket så klompete osv. men så når hun i vinter nærmet seg to år og dunposen ble forliten så kjøpte jeg en voksi som hun kunne sove i.. og den var jo bare kjempe god. nå har lillebroren den og han ligger kjempe godt oppi der. den er jo så myk og god og mna kan pakke dem så godt ned..; ) veldig fornøyd jeg
Isla verde Skrevet 19. november 2008 #14 Skrevet 19. november 2008 Jeg hadde lammeskinnspose når hun var nyfødt og var superfornøyd med den. Men det er en familiepose så jeg måtte gi den til søstern min nå. Kjøpte da en vognpose fra Goingen. Den kostet bare 600 inkl. frakt og jeg fikk den bare noen dager etter jeg hadde bestilt den. Foreløpig er jeg godt fornøyd med den. Den passer fint i sportsvognen (teutonia spirit) og har foreløpig vært varm nok, ikke vært kaldere enn -5 her.
Gjest Skrevet 19. november 2008 #15 Skrevet 19. november 2008 Vi er superfornøyde med den. Det jeg synes er genialt med voksi er at man lett kan regulere varmen i de. Det er jo på en måte tre lag man kan brette rundt de. Vi bruker den fra rundt 5+ og snuppa har aldri vært klam i den. Vi har brukt den siden hun var rundt 6 mnd og nå er hun 7,5. Vi bruker den i Emmaljunga City Cross sportsdelen. Hun blir godt pakket inn, men det er jo det disse små liker:-)
Lille-My,75 Skrevet 19. november 2008 #16 Skrevet 19. november 2008 Samme erfaring har vi. Jenta mi er 7,5 uke nå, og posten er alt for varm til henne. Så jeg bruker fortsatt posen som fulgte meg Emmaljunga vogna da vi kjøpte den, og så har jeg lammeskinnet i den. Så langt er jeg rett og slett veldig misfornøyd med voksiposen, jeg... Men det kan sikkert bli annerledes når det blir litt flere minusgrader ute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå