Gå til innhold

Hvor mye har dere lagt på dere i uke 24/25?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg har lagt på meg 2kg. Var hos jordmor forrige uke og fikk beskjed om at jeg måtte legge på meg 2kg til neste kontroll som er om en måned fordi jeg har lagt på meg for lite. Men, her ser jeg jo at jeg ikke akkurat er utenfor normalen... Var ikke veldig tynn, men heller ikke tykk i utgangspunktet. Jeg skulle spise sunn mat men oftere. Hmm. har bestemt meg for å høre litt på henne men ikke ta det bokstavelig. Tenker liksom at kiloene vil komme nå fremover uansett. Har ikke dårlig matlyst og spiser omtrent som før.

er 25 uker og har lagt på meg 5,5kg.

Sist la jeg på meg 5 kg alt i alt fra startvekta. Håper jeg ikke blir så mye tyngre enn jeg var sist, har fortsatt 7 kilo igjen til det.

Gikk ned 10 kilo i starten sist svangerskap, så da jeg hadde født var jeg 10 kilo lettere enn før jeg ble gravid.

Nå gikk jeg ned 5 kilo i starten.

Har ikke veid meg siste uken, men hadde lagt på meg ca 5-6 kg forrige uke, som da var min 23.uke.

Var i utgangspunktet normalt tynn, har nå fått litt litt "håndtak" bak på ryggen og megestore pupper - 75D. Min samboer er veldig fornøyd, og det er vel egentlig jeg også! :)

Jeg har mye å ta av. Så har heldigvis gått ned 4 kg i stedet for å gå mer opp. Jeg har lagt om livstilen min litt etter jeg ble gravid, er mer i aktivitet nå, svømmer ofte. Og spiser sunn mat. Men spiser ikke lite, spiser til jeg er mett, men føler babyen tar opp litt av plassen til maten i magen min.Blir fortere mett enn før.

Men sjokolade er jeg blitt nærmest avhengig av, må ha sjokolade hver dag!!! ;) Må unne oss noe godt også syntes jeg;)

Annonse

Men hva menes med "tynn" fra før? har jo noe å si med høyde og vekt i utgangspunktet også..

Jeg veide 57,5 før jeg ble gravid, og har lagt på meg 8 kilo til nå i uke 24. Blir nesten litt sur jeg når jeg leser om de som har lagt på seg mye mindre, men ikke gjort noe særlig anderledes i forhold til matvaner.

Jeg er veeeeldig forsiktig, og passer på hva jeg spiser og hvor mye og når jeg spiser.. Og ennå har jeg altså lagt på meg 8 kilo. Synes det er litt frustrerende :-( Trener også 3-4 ganger i uken..

jeg er i uke 25 og har lagt på meg 10 kg.. Altså en god del mer enn dere andre.. Men: har ikke spydd en eneste gang, vært helt kvalmfri!!, kuttet ut røyken, spist normalt og ellers vært i kjempeform hittil:) Må innrømme at jeg har vært litt sløv med treningen, så noen av de ekstra kiloene er nok kommet pga det..

MEN: svangerskapet skal jo ikke være en eneste lang slankekur, var normalvektig før jeg ble gravid, og de ekstra kiloene mine er det nok bare jeg selv som bryr meg om..

hallo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vi er alle forskjellige, individuelle, hvor mye en legger på seg er individuelt. Barnet vokser og vi legger på oss, hvor mye er avhengig av mange forhold. Jeg er 166 høy, veide 66-67 kg før gravididet og veier nå 74 i uke 24+5, sånn er jeg.......

• 2 uker senere...

tror jeg vinner her altså,er 23,snart 24 uker og lagt på meg ca 13 kg=))) hehe... kan nok være litt mer nå,for et par uker siden jeg ble veid=) hihi.. kommer til å se ut som en hval til slutt! uff.. hehe

Den evige tråden om vekt ;-) Var 25+0 på onsdag. Hadde da gått opp drøye 11 kilo, men nå har jeg gått ned 2,5 på to dager? Jaja, vann inn, vann ut, regner jeg med.

Er 175 cm og veide ved start 63 kilo. Veide i dag tidlig (tror jeg det var?) 72 kg.

Hele statistikken for min vektøkning ligger forøvrig ute på bloggen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...