Gå til innhold

svimmel i uke 33?

Anbefalte innlegg

Er det flere enn meg som er plaget med svimmelhet? Merket det første gangen idag. Skulle gå opp en lang, slakk bakke. Gikk sakte og alt det, så anstrengte meg ikke noe særlig.. Merket først at jeg ble skikkelig sliten "på sidene av rumpa/nedfor hoftene" det låste seg liksom.. Etter det ble jeg svimmel, varm og småkvalm og måtte sette meg ned i snøen i veikanten! Var ganske redd jeg ikke skulle klare å gå opp bakken uten å svime av.. Men greide det på et vis. Gikk inn på jobben, satt meg ned på en kontorstol og drakk vann.. D gikk jo gradvis over, men burde jeg ringe legen i morgen? Vet ikke om det bare var forbigående og hvorfor det skjedde.. Blodtrykket og alt det var normalt for 2 uker siden.. er i SU 33 denne uken.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139131889-svimmel-i-uke-33/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde også et anfall av svimmelhet og kvalme, men det var litt tidligere enn i uke 33 (28 kanskje?). Jeg oppsøkte lege for sykmelding et par dager. Han sa det er lurt å ikke presse seg, det er jo noe som sier i fra at du skal ta det mer med ro. Men det var helt ufarlig i mitt tilfelle, og at man blir svimmel gjør også at man blir kvalm og kanskje redd og derfor enda mer svimmel.. merkelig dette maskineriet vårt..

Men en liten legesjekk, for å måle blodtrykk om ikke annet, kan jo være lurt. Lykke til.

Hadde akkurat same oppleving for eit par veker sidan (ca veke 31). Måtte settje meg ned og var uvel. Eg dro rett til lege for å sjekke blodtrykket, men det var normalt. Legen sa det antakeleg handla om at babyen trykker mot hovudpulsåra og sørgjer for ein augeblink med litt lite blod til hjernen. Det er ikkje farleg og det kan hjelpe å stå framoverbøygd ei stund. Elles kan du jo og sjekke om du manglar litt jern. Lav blodprosent kan gjere at ein blir litt svimmel.

jeg har også vært plaga med det å jeg tok en blodprøve som viste at jeg hadd litt for lavt jernlager. (litt rart syns jeg i.o.m at jeg spiser jern til daglig, men..) fikk beskjed av jordmor om å bytte til jerntabletter som heter fero retard( kjøpes på apotek) pluss ta c-vitamin. også var det viktig at jeg tok de før jeg la meg på kvelden for jernopptaket i kroppen var best på natta sa hu!

=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...