Mai - baby Skrevet 18. november 2008 #1 Skrevet 18. november 2008 Hei. Jeg har en baby på 6 måneder som plutselig for 1 måneds tid siden begynte å få eksem. Det startet med litt i ansiktet for så å forverre seg til hele kroppen. Har vært hos lege å fått kortison. Så nå smører vi med kortison og fet krem.Det blir bedre med kortison, men jeg kan ikke holde på med det hver dag i en ubegrenset periode. Selv om eksemen ikke syns så mye nå så virker det som om ham klør noe helt forferdelig.Natta er helt grusom. Må holde hendene hans.Lite søvn for både for mor og barn.Det jeg lurer på nå er om eksemen kan komme på grunn av en form for allergi?Vi har katt, kan det være den?Eller noe jeg spiser?fullammer enda.Har hørt med legen om vi kan ta en allergi test, men han mente det ikke var noe vits når han var så liten.Men noe må vi jo gjøre.Hvis eksemen kommer av noe han er allergisk av må vi finne ut hva det er. Ble litt langt det her, men er så frustrerende!synes så synd på lille gutt! På forhånd,Takk for svar!
2hærligegutter Skrevet 18. november 2008 #2 Skrevet 18. november 2008 Krev testing. Ved så mye eksem er det klart det er noe han reagerer på. veldig ofte er det melk, egg og pelsdyr. Hvis du ammer kan barnet reagere på at du spiser egg og melkeprodukter. Vi har fått time på sykehuset nå for allergi testing, gutten vil da være 8 mnd ved testing
Helann og lillebror Skrevet 18. november 2008 #3 Skrevet 18. november 2008 Hei! Vil også anbefale å få henvisning til barnepoliklinikken på det lokale sykehuset for testing! Det legen nok mener, er at testing er usikkert hos barn under 1 år fordi de kan få små eller ingen utslag på prikktest selv om de er allergiske. Blodprøve kan også være negativ selv om man har allergi. Men dette er ingen grunn til å la være å prøve å teste - hos mange får man likevel klare resultater, selv om de er under 1 år! Har ei jente på 8 mndr som nesten 100 % sikkert reagerer på kumelk - får voldsom elveblest hver gang hun har fått prøve grøt med tørrmelk/MME. Prikktest var likevel negativ på kumelk... Men sterkt positiv på egg, og vi fikk beskjed om å holde oss unna både egg og melk begge to (så lenge jeg ammer), siden det er overveiende sannsynlig at hun er allergisk for begge deler. Bare som et eksempel... Et par praktiske råd angående kløen: Ha det kjølig på soverommet. Vi tar på sokker på hendene som går helt opp til albuene hver gang hun skal sove, da får hun iallfall ikke klort seg opp (votter drar hun av seg...). Ellers går det an å spørre legen om å få resept på Phenamin - kløestillende, som også virker søvndyssende. Bare dumt at det er varierende hvor god effekten er... Masse lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå