Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så spendt nå om du har snik testet eller om du skal holde ut til i morgen??? Har jo ikke hørt fre deg og blir jo redd for at du er overstimulert og kjempe syk... Håper ikke det. Krysser fingrene for deg at det er eller blir en positiv test;)

Klem!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei Alid@

Du har nok rett, jeg er overstimulert og kjempe syk. Ligger på Haukeland og er 93 cm rundt magen...Forferdelig vondt, og føler meg helt elendig. Har vært her på KK siden fredag morgen, altså snart en uke. Er ganske lei, og legen sier jeg kan belage meg på flere uker her. Håper virkelig han tar hardt i...

Men oppi all elendigheten har vi fått positiv blodprøve test, så jeg har en liten spire som vokser og gror i magen min :o)

Så nå må bare alt krysses for at den lille klarer seg gjennom all denne "vondten".

Hvordan er det med deg da? Du skal vel teste i morgen?? Veldig spendt på åssen det vil gå. Hva har du på følelsen selv?

klem

Skrevet

Åh nei, og nei... Stakkars deg:) Fryktet det litt siden du sa hvor oppblåst du var og at du hadde problemer med å gå, men ville jo ikke skremme deg:( Trur nok du må regne med å være der en stund nu ja desverre. Man blir jo ofte mye verre når man er gravid og da du nevnte de symptomene sist tenkte jeg at du var gravid og overstimulert. Vet at det gjør kjempe vondt og at det virker som du aldri skal bli ferdig med det, men du må bare stå på. Du vil nok få det kjempe tøft nå og bli veldig sliten og lei, men tenk du er gravid og det er jo helt fantastisk:) GRATULERER SÅ MYE!!!!!!

Trur ikke du skal bekymre deg for om den lille klarer seg gjennom alt dette for det bruker å gå kjempe bra;) Skjønner hva du snakker om med magemål for jeg hadde 92 cm rundt magen nu når jeg lå syk, og det er ganske mye.. men den er jo gått tilbake til det normale nu og har ikke blitt verre som jeg håpet på for da hadde det jo vært tegn på graviditet..

I dag har vært en heller dårlig dag for begynte å spotte litt brunlig utflod og for meg betyr det bare en ting og det er desverre at mensen er på vei:( Har hatt en del mensmurringer også så dette er nokk kjørt. Planen var å teste på fredag, men innen da har jeg nokk fått mensen. Er kjempe lei meg og alt føles håpløst, er bare helt tom:( Klarer ikke skrike en gang.. Nå blir det vel enda en operasjo på meg og den frykter jeg litt, for vet ikke om de klarer å ungå en åpen operasjon. Men det er vel bare å brette opp armene å stå på videre. Det går nok bra tilslutt;)

Ønsker deg masse lykke til videre og god bedring!! Må spiren din holde seg der i 8 mnder til;) Krysser fingrene for at dette skal gå super bra!!!

Stor klem!

Skrevet

Tusen tusen takk :o) Er veldig glad, men samtidig så føler jeg at jeg ikke klarer å juble helt enda siden jeg er så dårlig. Er jo litt feil det også, men har vel egentlig ikke gått helt opp for meg enda. Tror jeg må ta en CB test når jeg kommer hjem bare for å se ordene; Gravid :o)

Ja jeg er ikke mye pigg for tiden, men hadde det i grunn verst i går og mandag. I dag er jeg hakket bedre og er så flink og tisser...hehe..

Har vært veldig kvalm også, men ikke i kveld. Så håper på at det er på retur nå. Legen virket ganske pessimistisk, men snakket nettopp med en sykepleier og hun virket optimist når det gjalt formen min, og mente legen hadde tatt litt hardt i. Så satser på at jeg får komme hjem mot helgen.

Uff, får vondt av deg når du må igjennom alt dette. Vet at det er hardt. Er bra du er sterk og ved godt mot.

Det ordner seg alltid for snille piker! Skjønner godt at du er kjempe lei deg, trist å hver mnd når man skjønner at det gikk ikke denne gangen heller, men du får bare stå på. Vi tøffe jenter biter tennene sammen.

Stor klem tilbake, og nå kan jeg virkelig sende over masse babystøv :o) Blås blås blås *********************

Skrevet

Huff det er ikke enkelt dette med overstimulering. Jeg endte jo ikke på sykehuset, men husker at jeg tenkte lite på det insatte egget ville bare bli frisk. Synes det var såpass ille at jeg tenkte dette klarer jeg ikke gjøre flere ganger. Men nå tenker jeg jo allerede på veien videre så er glad at man fortrenger disse smertene. For deg blir det jo absolutt verd det for det bli jo en baby av det;) Lurer bare på om du må drikke mye vann?? Det sies så forskjellig på dette. Leger sir at man skal drikke mye, men folk som har vært innlagte har fått beskjed om å drikke lite.. Men kanskje for at dem får veske intravenøst.. Håper sykepleieren får rett og at du får dra hjem til helgen:)

Det ordner seg for snille piker ja, og disse pikene må nok være litt tøffe:) Tar i mot babystøv og gjemmer det til vi starter på nytt igjen;)

Skrevet

god morgen min venn,

i dag har jeg gått ned fra 93 til 91 rundt magen, og 1 kilo i vekt. Kjempe bra sier legen. Hun var nettopp innom og syntes at ting så veldig bra ut. Må nok være her noen dager til, men godt å vite at jeg snart får dra hjem. Føler jeg klarer å tenke mer på at jeg har en liten baby i magen også nå, fikk vite at jeg er 4,5 uker på vei :o) Det var litt rart å høre, men gud så deilig.

Unner deg det så inderlig å få oppleve å ha en liten i magen.

Jeg har fått beskjed om å drikke minst mulig, noen leger sier jeg kan drikke meg utørst, andre sier jeg kan drikke opp til en halv liter om dagen! Så jeg drikker minst mulig.

Har du merket noe mer til murring og spotting? Du skal jo teste i dag. Blir spennende å høre. Jeg skal tenke hardt på deg, og prøve å sende litt hcg.

klem

Skrevet

Heisann!

Så bra at du er på bedringens vei og at du nå klarer å glede deg over graviditeten:) Tenk for en fin før julsgave dere har fått. Kjempe heldige er dere;)

Så rart at dem sier så forskjellig angående å inta væske. De spurte meg hvor mye jeg drakk og sa da at jeg ikke klarte mere ennn 1-2 liter, det synes dem var litt lite.. Men det kan hende det også kommer ann på når man er overstimulert og graden. Jeg fikk det jo før insett, men ikke alvorlig grad. Trur endoen min ble veldig trigget av dette og det var den som skapte mest smerte.

Har mye brunlig utflod enda desverre og det får jeg alltid før mens så dette går nok ikke selv om jeg ikke har fått ordentlig blødning. Har en del mensmurringer, men tror kanskje ikke mensen kommer skikkelig i gang før jeg slutter på cylogesten. Skal ikke teste før i morgen men den er 99% sikkert negativt. Har hatt så utrulig mye smerter i mage/undeerliv i mange år så blir litt oppgitt av det. Men i dag når jeg var å kjørte med samboeren min og han sa at kanskje vi skulle kjøpe ny bil så sa jeg bare at det har vi ikke råd til for vi må ha penger til 70 tusen ivf forsøk for aldri, aldri skal den her dumme magen få vinne over meg og bestemme hvordan jeg skal leve;) Har jo opplevd en gang før å ha en spire i magen og fikk sett den på ul, men det endte jo desverre i en MA 2 uker senere. Så dette vil jeg absolutt oppleve flere ganger men da med lykkelig utfall:)

Håper dagene ikke blir alt for vonde å kjedelige på sykehuset. Håper kjæresten din tar godt vare på deg nå for du trenger vel litt ekstra oppmerksomhet for alt det slitet du går igjennom nå;) Min kjærest var kjæmpe søt da jeg var syk, alt ble hentet og servert, massasje 2 ganger daglig+ at vi snakket mye sammen og det var utrulig godt:)

Må du ta godt vare på den lille spiren din!

Klem!

Skrevet

I dag vil jeg bar bekrefte det jeg har trodd.. Mensen og negativ test desverre:( Har vært i en merkelig likegyldighets boble disse dagene. Også i dag, tenkte at det kom til å gå helt greit å være på jobb og følte meg sterk og tøff når jeg skulle ringe klinikken. Men det varte ikke så lenge for etter samtalen ver jeg helt på gråten hele dagen å måtte konse om å ikke buse ut i gråt..

Pratet med sjefen sjøl som mente dette var et "bra" forsøk med mange egg med bra kvalitet. Hadde ikke noe å si for det insatte egget at jeg hadde vært så dårlig, men han var enig med meg at sviing/issing i eggstokk/livmor området kanskje ikke var så bra. det kunne nok tenkes at det var ting i livmora som hindret egget å feste seg for embryoet som var satt tibake var av bra kvalitet og vi hadde hatt ca 50% sjangse for å lykkes på dette forsøket. Har jo en væske fyldt eggleder og den må bort nu. Skal henvises dit jeg ønsker å det er til Langebrekke ved kvinnekinikken på ullevål sykehus. Har jo vist om denne operasjoner et års tid nå, men nå er det jo reelt og blei da litt lei meg for skal jo nå fjerne eggleder(e), alle mine muligheter til å kunne klare dette på egenhand, og det er jo litt sårt å fjerne sine kvinnelige deler:( Må nokk sørge litt i helga:(

Men når det er sagt så har jeg større tru på at vi skal lykkes når vi får rensket opp litt, for tror ikke slike eggledere som lekker ut i livmora skaper gustige forhold for småe embryoer:) Vi gir oss ikke, for vi skal nemlig klare det til slutt, må bare ha masse tålmodighet:)

Vil bare få takke deg for all støtten den har vært kjempe fin og ha. Har vært koselig å følge deg og kjempe bra at du klarte det på 1 forsøk. Håper du er bedre i formen og snart ute av sykehuset:) Masse lykke til med graviditeten!!!

Mangen klemmer!!!!!

Skrevet

Åh nei så trist at dere ikke skulle få det til denne gangen heller. Skjønner godt at du bare har hatt lyst til å gråte, kjenner til den følelsen. Men syntes du er veldig tøff som klarer å tenke at dette skal dere klare uansett. Kjempe bra Alid@. Og det er jo helt sant som du sier, kanskje det er en operasjon som skal til. Man vet jo hvordan kroppen fungerer, og er det noe den ikke liker, så støter den det fra seg.

Kjekt å høre at jeg har vært til støtte for deg. Sikkert tungt å høre at andre får det til på 1.forsøk, når dere må forsette og slite. Men du skal vite at jeg tenker veldig mye på deg, og skulle så gjerne gjort noe for at du også kunne vært i min båt.

Jeg har fått komme hjem nå, og ligger på sofaen og slapper av. Har veldig vondt fremdeles, men det kommer seg dag for dag. Nå er jeg "bare" 90 rundt magen. Blir litt rart når magen forsvinner, og så plutselig kommer den tilbake igjen.

Mannen min er helt fantastisk med meg, jeg har jo vært ganske deppa, siden jeg har hatt vondt og samtidig skulle vi egentlig reise på ferie til Dubai i morgen, men den turen går jo i vasken. Men jeg må jo bare tenke på babyen og meg selv. Satse på at jeg klarer å reise på turen til London som er planlagt om 2 uker.

Men min mann er jo så snill, fikk en kaninbamse som trøst av han. Og han kjøper filmer i bøtter og spann, og i dag blir det PS3 spill :o) Han er så god. I går når jeg reiste hjem hadde han kjøpt bilbelte for gravide også...hehe...han sa det stod at man skulle bruke det fra første mnd, og han ville ikke ta noen sjanser!!!!

Håper du klarer å få en litt fin helg i snøværet, og så får du gråte litt og være litt trist. Det har du lov til, og det hjelper også!!!

Stor helgeklem fra Bolla

Skrevet

Hei bolla! (hi,hi)

Takk for mange trøstende fine ord:) Jeg har jo egentlig vært klar for denne operasjonen i minst et år nu, ,men legene har vært aventende pga mine tidligere operasjoner. Dem har jo ønsker at jeg skulle prøve noen forsøk først. Jeg har følt at ting ikke er i orden og hatt dårlig magefølelse med dette, men har selgfølgelig hørt på legene og håpet i det lengste jeg også på å ungå denne operasjonen. Sa for et års tid siden at jeg kommer til å bli utrulig irritert på meg selv når man har slitt seg igjennom flere forsøk som man egentlig har litt dårlig magefølelse og der vi ender opp med operasjon alikavel... For den skulle jeg ha vært ferdig med nå og kunne hatt flere forøsk med bedre odds. Føler at man har kastet bort et år.. For nå skal vi jo gjøre det jeg har ønsket hele tiden, så dette tar tid så her må man smøre seg med tålmodighet. Litt sur på meg selv for å ikke stå på krava litt mere og følge magefølelsen for fikk jo egentlig tilbud før dette forsøket om vi ville prøve et siste forsøk eller operere med en gang.. Ja,ja gjordt er gjordt og spist er spist:) Nå blir det nu i allefall orden på sakene;)

Vet du hva at her inne tenker jeg ikke noe på hvem som lykkes på første eller 10 forsøk.. Blir ikke noe lei meg fore at dere klarte det på 1 forsøk. Synes bare det er bra at folk som går igjennom dette lykkes og da helst på 1 forsøk.Du fortjener det like mye som alle andre, det må du aldri tenke på. Klart jeg er lei meg for at jeg må igjennom masse for at dette skal gå bra, men det betyr ikke at jeg ikke unner andre å lykkes. Dette er en tøff prosess for alle. Det jeg synes er mere sårt er når de nærmeste ikke forstår dette helt, at man er dårlig pga hormoner, smertene, nedturer etter misslykka forsøk, dumme komentarer etter man har mistet som ja det har nu skjedd meg også, men får dem tok det en runde i sengehalmen så var det ny baby på vei, de har ikke måtte bruke 3 år med operasjoner og ivf runder får å få det til igjen.. Sliter også litt med de nærmeste gravide som syter over at dem er litt kvalme, for hallooo jeg er vel ikke rette personen som de vil få noe sympati fra når det gjelder sånne ting. Har faktisk måtte sagt i fra at skjønner at du kanskje ikke har det så bra, men vær glad du kan bli gravid for det er mange som må slite å gå igjennom fryktelig mye for å få det til og da er kvalme en bagatell i mine øyne. (selv om det selgfølgelig ikke er behagelig) Missforstå meg rett jeg unner mine nærmeste å bli gravide, men klarer ikke å ha sympati for de"småe" plagene demmes. Tenker noen ganger at de burde la være si sånt for dem er jo klare over hva vi må igjennom. Her inne er vi i samme situasjon og alle har mere forståelse for hva vi skal i gjennom. Så hurra for alle jenter her inne som lykkes!!!!!!

Kjempe bra at du har fått komme hjem og får kose deg med mange filmer. Høres ut som det er en kjempe flott mann du har, som tar godt vare på deg. Kjedelig at du går glipp av tur til Dubai, det var ikke bare an vanlig sydentur heller du.. Håper du får deg London tur da i det minste. Høres ut som dere reiser mye:) Men det viktigst er jo at den lille spiren deres har det bra og at dere ikke utsetter dere for unødvendig risiko. Så reise for komme seinere;)

Ha en fin søndag!

God klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...