Gå til innhold

Haster litt, hvor raskt vil en reaksjon på velling komme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Lurer litt på når vi med trygghet kan si at jenta vår tålte fint vellingen jeg gav henne i formiddag? Hun fikk kl 1130 og har sovet og virker i fin form nå. Lagde veldig tynn velling, med 1 skje maisgrøt i 100ml mme (hun får kun mme til vanlig) og hun syns det var nam. Har lit lyst å gi til kvelden for å se om natten blir bedre, men vet ikke om jeg bør ha is i magen.

Noen som vet når en reaksjon ville komme?

gav henne også litt sviskepure rett før....

Skrevet

Hvis ingen reaksjon har kommet ennå, vil jeg tro det ikke er noe problemer. Har ikke hørt så ofte at babyer reagerer på velling/grøt. Min gutt hadde null reaksjon på grøt og velling. Husk å gi vellingen en liten stund før leggetid, jeg husker at min gutt ble ganske propell en gang jeg ga ham det ved leggetid.. måtte ta han opp igjen å legge ham om en time igjen..:-)

Skrevet

Hm er nok mest redd for akutt magevondt ( hun har hatt kolikk) men også forstoppelse.... men det frister så å gi henne til kvelden å. Akutt søvn mangel her i huset:)

Noen andre erfaringer?

Skrevet

dumt spørsmål, men hva mener dere med velling? veldi tynn grøt? er dette bare i tilvenningsfasen, eller er det best å gi dette på kvelden videre i stede for grøt?

Skrevet

Ja det er veldig tynn grøt som blandes ut i mme. Det drikkes av flaske og er ment å være mettende. man kan både gi grøt og velling. Men i mitt tilfelle vil jeg starte med velling og etterhvert begynne med grøt, så får vi se:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...