lizaloo Skrevet 18. november 2008 #1 Skrevet 18. november 2008 Hei. Lurer litt på når vi med trygghet kan si at jenta vår tålte fint vellingen jeg gav henne i formiddag? Hun fikk kl 1130 og har sovet og virker i fin form nå. Lagde veldig tynn velling, med 1 skje maisgrøt i 100ml mme (hun får kun mme til vanlig) og hun syns det var nam. Har lit lyst å gi til kvelden for å se om natten blir bedre, men vet ikke om jeg bør ha is i magen. Noen som vet når en reaksjon ville komme? gav henne også litt sviskepure rett før....
Gjest Skrevet 18. november 2008 #2 Skrevet 18. november 2008 Hvis ingen reaksjon har kommet ennå, vil jeg tro det ikke er noe problemer. Har ikke hørt så ofte at babyer reagerer på velling/grøt. Min gutt hadde null reaksjon på grøt og velling. Husk å gi vellingen en liten stund før leggetid, jeg husker at min gutt ble ganske propell en gang jeg ga ham det ved leggetid.. måtte ta han opp igjen å legge ham om en time igjen..:-)
lizaloo Skrevet 18. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. november 2008 Hm er nok mest redd for akutt magevondt ( hun har hatt kolikk) men også forstoppelse.... men det frister så å gi henne til kvelden å. Akutt søvn mangel her i huset:) Noen andre erfaringer?
aaha Skrevet 18. november 2008 #4 Skrevet 18. november 2008 dumt spørsmål, men hva mener dere med velling? veldi tynn grøt? er dette bare i tilvenningsfasen, eller er det best å gi dette på kvelden videre i stede for grøt?
lizaloo Skrevet 18. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. november 2008 Ja det er veldig tynn grøt som blandes ut i mme. Det drikkes av flaske og er ment å være mettende. man kan både gi grøt og velling. Men i mitt tilfelle vil jeg starte med velling og etterhvert begynne med grøt, så får vi se:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå