Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #1 Skrevet 18. november 2008 Vårt barn skal utredes for det. Jeg lurer veldig på om noen kunne fortelle meg litt om hvordan deres barn var/er? Mot andre barn/voksne? I skolesammenheng? Hvilke former for hjelp har dere fått? Er kampen mot systemet like vanskelig etter at diagnosen ble stilt,som før? Jeg er så sliten av å kjempe for å bli hørt! Har nå ventet på en tlf fra BUP i 6 uker......Jeg har ringt og ringt,men de ringer ikke tilbake. Vi har krav på hjelp,men får det ikke. Hvordan har dere gått frem?
Barn nr.4 Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 heisan! vl, tja, vi har en mulig asperger gutt på 10 år. Vi venter svar på utredninga i disse dager.. vi venter spent!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #3 Skrevet 20. november 2008 Hei, jeg har en tenåring med allerede diagnostisert ADHD og diverse. vi holder på med utredning for noe innen autismespeketeret(da i svak grad), og det kan være aspergers det er snakk om. Men som sagt, vet ikke enda, bare mistanken. BUP kan du mase litt på. Ta en telefon og hør hvordan det ligger an i køen. Men vil bare si at 6 uker er ikke lenge i denne sammenhengen, dessverre. Og utredning tar også lang tid.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2008 #4 Skrevet 6. desember 2008 Nå har vi fått muntlig svar. Svaret er sikker Asperger. Det som mange tror om Asperger er at de har altopplukende særinteresser. Det har ikke min sønn, men låner KUN faktabøker på biblioteket. Og interesserer seg for vitenskap, forskning, funkjoner/ hvordan ting er oppbygd. Liker selv å bygge lego(noe de fleste unger gjør..), konstruere biler/roboter/maskiner i lego. Hovedinteressen er da å lage detaljer på byggverkene. Sånn generelt må det han gjør ha en mening for han, han gidder ikke å gjøre noe bare for å gjøre det/ eller for å være hyggelig. Frem til nå har det vært prøve og feile metoden både hjemme og på skolen. Siden Bup kom inn i bildet har vi følt at vi har blitt tatt vare på, og vi regner med at nå, endelig, kan det virkelige arbeidet starte. Det vil vise seg. Vi venter på sakkyndig vurdering fra ppt-deretter skal det lages en iop. Det er det vi vet foreløpig.
Gjest Skrevet 6. februar 2009 #5 Skrevet 6. februar 2009 Lillebroren min på 13 år har hatt adhd diagnosen siden har var 5-6 år og har nå nylig fått en del tilleggs diagnoser. Bla asberger, ticks, epelepsi også noe som heter oppförnins störning syndrom som det heter i sverige (der han bor) Han oppfylte ikke alle kravene til tourettes men de skulle følge med på det. Han er veldig agressiv og fungerer best når han sitter alene og tegner eller spiller data. liker å trekke seg unna folk og være i fred.men når han føler for det er han ganske sosial.
Ingi96 Skrevet 9. februar 2009 #6 Skrevet 9. februar 2009 Ja! Jeg er 12 år, og jeg har det selv. Jeg synes at det går greit å leve med det, men er det slik at dere ikke vet om barnet har Asperger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå