Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå i uke 9 og er så sinnsykt dårlig form. Har vært sykemeldt i mange uker allerede og må holde sofaen stort sett hele tiden. Er KVALM døgnet rundt, brekker meg for den minste ting(tåler ikke lukt av noe slag), svimmel, trøtt osv. Sliter med å få i meg mat og drikke og har gått ned endel kg allerede. Har prøvd det meste mot kvalmen. Siste ting er reisesyketabletter som heller ikke hjalp, iallefall ikke første døgn.

Klager ikke, det er absolutt verdt det!!! :) Men kroppen er helt utslitt. Så det jeg lurer på er; når forsvant kvalmen hos dere andre som har slitt med mye av det samme??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har min dypeste med følelse - jeg er også sinnsykt dårlig...

Men klarer for det meste å holde på maten - jeg må spise en halv skive hver 1 1/2 time - også om natten - men da bare når jeg våkner å er kvalm. ofte kl 2 og 4. Om jeg venter med å spise feks 4 timer går alt galt - og jeg kan spy i ett døgn, alt kommer opp igjen. Men man må bare forsette å spise rett etter man har kastet opp, tilslutt går det.

Jeg spydde som en gris hele søndagskvelden fordi en venninne hadde spist salami..

Men dessverre - jeg er i uke 11 nå - og blir bare dårligere og dårligere..

Jeg har hørt at det blir bedre rundt uke 14 - men i dag fikk jeg mail av en venninne som sa uke 16.

På barneverden skjema står det uke 13 at kvalme avtar - jeg håper på det.

Jeg tar også akumpuntur som er veldig bra mot kvalme, jeg har vært gravid en gang før uten å ta det. og da holdt jeg ikke på noe mat - så tatt det i betratning, er det mye bedre nå. Kom deg til en akupuntør.

Lykke lykke til!

PS: som du også sier, jeg klager ikke - det er verd det. Men tips om hvordan ting kan bli bedre mottas med takk!

Skrevet

Jeg kaster heldigvis ikke opp jeg da. Men alle tips om å spise hyppig, hjelper lite når jeg ikke får i meg mat. Blir som regel med 2 måltid per dag. Ingenting frister og jeg brekker meg for ALT!! Klarer ikke å gå på kjøkkenet engang uten av magen vrenger seg..! Får heller ikke i meg så mye drikke da alt inntak gjør meg kvalmere :(

Skrevet

Uff, føler med deg :( Jeg er ikke så plaget med kvalme som du beskriver her, men jeg kom borti et forum her på BiM (husker ikke hvor jeg fant det), og leste om ei som var like plaget som deg og hun fortalte at hun brukte Afipran mot kvalme. Vet ikke om dette er egnet for gravide, men det hjelper mot kvalme vet jeg, og de kan også fås som stikkpiller dersom det er helt uaktuelt å svelge noe som helst. Du kan jo evt høre med legen din om kvalmenedsettende medikamenter for gravide. Lykke til :)

Skrevet

Har hørt om afipran, men har liksom prøvd i det lengste å holde meg unna medikamenter. Men etter å ha prøvd postafen(reisesyketabl) uten hell og siden formen blir bare verre og verre, ser det ut til at jeg må kontakte legen før timen min som er om 2 1/2 uke.

Det er verdt det, men jammen slitsomt når det står på som verst.

Skrevet

Min gikk over uke 13, var ikke sånn super plaget...men jeg gikk til akkupunktør, og fikk sånne nåler som skal sitte i ørene til de detter ut selv, dette hjalp meg veldig:-)

Skrevet

Jeg er i uke 30 nå og er fortsatt så innmari kvalm, går snart på veggen.

Men det er jo sjelden det varer så lenge.

Vanligst er 12-16 uker.

Prøv hvertfall å spise litt mat annen hver time eller noe.

Det som har hjulpet meg noen dager er ingefær. Kjøpte en pose i krydderhylla på Rimi, og blander i litt vann (shot) Skyller fort ned med vann etterpå, OBS - sterkt!!

Må si at kvalme er en slitsom ting, har vært sykemeldt fra uke 5 nå, fra 50-100%, og det tærer på å bare gå hjemme å være kvalm.

Ikke akkurat sånn jeg så for meg graviditeten, men men, gleder meg veldig til den lille er ute og svangerskapshormonene er ute av kroppen.

Lykke til, vi er sterke!!!

Klemmer

Skrevet

Huffda, håper virkelig jeg slipper å gå så lenge. Sliter med å få i meg mat så ofte, da jeg blir dårlig bare ved tanken.Ingefær har jeg også prøvd. Men ringte legen i dag og fikk resept på afipran, så nå håper jeg de kan hjelpe meg litt iallefall. Om ikke blir det å bestille akupunkturtime.

Lykke til til deg også og takk for svar :)

Klem

Skrevet

Hei Shot.

Hvordan er formen?

Tenkte bare å melde deg, for jeg har faktisk klart å spise middag de to siste dagene, jippi! (ikke sulten akkurat, og kunne klart meg fint uten, men)

Jeg våkner nå bare en gang per natt pga kvalme (tredje natten i natt)..

Så deilig!

Jeg er jo i uke 13 nå på lørdag, og det ble bare verre og verre frem til for ett par dager siden.. de to siste ukene har vært helt jævlig - men nå håper jeg at jeg endelig ser lyset i slutten av tunnelen!

Sluttet med progrestoron på søndag - kan ha noe med det og gjøre også..?

Håper det går fort over hos deg også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...