Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min har funnet et navn til den lille som vi begge liker- Live.

Dette er en oppkalling etter min mor som heter Liv og jeg har lenge før jeg ble gravid likt dette navnet.

Vi har tenkt å holde det hemmelig fram til hun er født og har derfor ingen å rådføre oss med. "Problemet" er nemlig at den ene niesen vår heter Line og jeg er bekymret for at det blir altfor like navn og at broren min og svigerinnene min ikke vil like det....Samboeren min mener det ikke har noe å si, men jeg vet ikke....Har så lyst at barnet vårt skal hete Live.

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Live er et flott navn. Skjønner godt at dere vil bruke det.

Men Line og Live er veldig likt. Hvis det er niesen din som heter Line, betyr vel det at foreldrene dine vil være besteforeldre for både Line og Live. Det kan nok bli litt navneforvirring, særlig for besteforeldrene. Blir det stor aldersforskjell på Line og Live? Jeg synes det har litt å si. Hvis det bare er et par år og de to kusinene kommer til å leke sammen, tror jeg kanskje at jeg ville valgt noe annet.

Andre navn som kan være oppkalling etter Liv:

Liva - ligner jo veldig på Live, men blir ikke så likt Line.

Olivia -

Vilde - kanskje litt søkt, men det er jo Liv baklengst...

Vilma - også Liv baklengs.

Skrevet

Live er pent, ja : ) Jeg synes også aldersforskjellen er av betydning her, men tror uansett jeg ville vært tilbøyelig til å bruke det. Folk vil neppe ta feil av dem. Synes det ville være synd å droppe det når det både er pent og oppkalling!

Skrevet

Niesen vår er fem år, så det blir cirka 5 1/2 år i aldersforskjell. Hun har også en lillesøster, så det blir ikke de to minste som heter Line og Live.....

Skrevet

Jeg synes Line og Live er veldig likt, ville valgt Liva. Mye penere også! :)

Skrevet

Synes absolutt dere skal kalle datteren deres Live. Et nydelig navn og ikke det samme som Line i det hele tatt. Kan ikke kusiner hete Mari og Kari heller da? Tror nok bestemor greier å skille de to.

lykke til med navnevalget!

Skrevet

Live er et helt nyyydelig navn! Men jeg for min del syns nok det var litt for likt på Line i deres situasjon.

Skrevet

Live er kjempefnt, og synes ikke at kusina heter Line bør være avgjørende. Kunne forresten brukt navnet selv, hadde det ikke vært full kræsj med etternavnet vårt.

Skrevet

Kan du ikke snakke med broren din om det før dere annonserer navnet for resten av slekta?

Live er forresten kjempefint!

Skrevet

Live er da et veldig fint navn! Hvis vi får jente vil jeg at hun skal hete Marthine, og min lillebror heter Martin, men synes ikke det gjør noe (: Kall henne Live dere :D

Skrevet

Jenta mi heter Live, og vi har hele veien fått ekstremt mange positive tilbakemeldinger på navnet. Hvis dere liker navnet like godt som vi gjør, så kall jenta deres Live. Og IKKE rådfør dere med andre - det kommer det ikke noe godt ut av. Vi holdt også navnet hemmelig helt til hun ble født, og det er jeg så glad for at vi gjorde.

Skrevet

Faktisk litt enig med dinadina, det er ikke alltid det kommer så mye bra ut av å rådføre seg for mye med familien om navn, det er jo foreldrene som bestemmer uansett. Og som sagt tidligere, Live er nydelig.

Skrevet

Live er et kjempefint navn - har lyst på det selv hvis babisen er jente. Men mannen min er ikke enig dessverre... Kjenner noen som kalte sistejenta si for Marie, og søskenbarnet hennes heter Mari. Synes egentlig det er litt dumt - blir så likt. Og det blir jo litt av det samme som hos dere. Men om det er akkurat dette navnet som er deres så er det deres valg, ikke noen andre som skal bestemme noe omkring det!!

Skrevet

Tror vi kommer til å ende opp med Live...og velger å høre på de som synes vi kan bruke navnet. he he:)

Klarer ikke å tenke et annet navn, for vi har allerede begynt å "bruke" det når vi snakker om den lille.

Og samboeren min har jo et poeng når han sier at Line kommer fra navnet Karoline og betyr noe helt annet enn Live som kommer fra Liv.

Takk skal dere ha! Setter pris på å høre flere meninger.

Skrevet

Syns absorlutt at du ska kall jenta de for LIve.

Du kan jo ha et navn ilg me...

Live-sofie

Live-marie

Live--Elvine

Skrevet

Live er kjempefint, og det er ikke det gjør vel ikke noe om dere har en som heter Line i familien. Gå for Live :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...