Gå til innhold

Amming om natta ved 1-2mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper snart å kunne strekke ammingen til 4 timer mellom hvert måltid om natta (dvs. mellom kl 23 og 8). Han dier hver 2-4 time nå.

Hvor ofte ammer dere mellom ca kl 22 og 8?

Legger han i 20 tida, men han vil ofte ha litt mer på tidlig kveld.

6 uker

Skrevet

Legger du han alene inn på soverommet?

Har vurdert å gjøre det jeg og - men føler at han e litt for liten enda...

Vi har han liggende i stuen med oss til vi går å legger oss i 23tiden.

Ammer han som regel hver 3.time om natten - klarer avogtil å vente 4-5timer mellom måltidene - men det er ikke så ofte...

Skrevet

Han sover som regel i en mørk krok nær oss kl 20-23 og så bærer vi han opp i kurven til vårt rom når vi også legger oss.

Da har vi det ganske likt. Har klart 4 timer, ikke 5.

Skrevet

Jeg fikk det aldri til å bli mer enn fire timer, og selv det var sjelden. Stort sett 3 timer. Men fikk beskjed fra helsesøster om at det helst ikke skulle gå mer enn 5 timer når de var så små. Vi samsov, så det var ikke noe stress. Bare dro henne inntil puppen og dyttet henne sovende tilbake på sin egen pute og dyne når vi var ferdig. Nesten ikke så vi våknet noen av oss og jeg fikk mye bedre nattesøvn.

Husk at han er vant til å spise konstant fra han var i magen, så litt nattmating må du nok regne med litt til. Har lest at dersom babyer på den alderen sover 5 timer, regnes det som å "sove gjennom natta".

Skrevet

Gutten vår er 7 uker. Han får mat ca kl 22 (bruker fort 40-50 min på et måltid). Legger ham etter dette, ca 23-23.30 (da legger vi oss også). Han får mat igjen ca 03.30, og deretter kl. 08. Han våkner ganske presist selv til disse tidene dag etter dag. Får liksom ikke til å legge ham på soverommet før vi legger oss. Han sover så mye ute på dagtid, så vil liksom ha ham i stua sammen med oss på kvelden og ettermiddag....

Skrevet

Her igården er det mating med to timers mellrom og så går det også fort 40-50 min på hvert måltid.

Skrevet

Jenta vår er 5 uker, og fra siste kveldsmåltid til første nattamming går d faktisk ofte ca 5 timer, til tider også 6 timer faktisk...=) Da har jeg både ammet henne, pluss at hun får mm på flaske i tillegg, som jeg har pumpet ut tidligere på dagen. Blir m.a.o skikkelig god og mett, og sover som en stein.

Mellom natt-amminga og neste amming går d ca 4 timer! Men hun bruker lang tid på å sovne etter mating, ofte 1 times tid, så blir jo ikke sååå mye søvn som d kan høres ut som! Men veldig digg m bare en mating på natta, så jeg klager ikke=)

Skrevet

Vår lillegutt sover stort sett natta gjennom. Altså 6 - 9 timer. Han er 8 uker, og jeg er rett og slett stresset for at melkeproduksjonen skal gå ned. Så man har jo hver sine ting å gruble på. Syns det er feil å vekke han også, når han legger fint på seg.

Jeg ga ham også mm på flaske en kveld, og da sovnet han tidligere og sov lengre, så det er tydelig at det er mindre melk på kvelden ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...