Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet når smittefaren er størst her?

Jenta vår på drøye 2 år har hatt det i et par dager. Legen vil foreløpig ikke gi antibiotika, så vi vasker med vann og gir vanlige øyedråper.

Når kan hun være i barnehagen igjen/leke med andre barn?

Det væsker litt gult på dagen, men ingenting om natta. Litt rød i ytterkanten av øyet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig smittsom så lenge de ikke går på medisiner. Så fort det startes med riktige dråper/krem er smittefaren borte.

De fleste barnehager har regler om at de kan komme tilbake dagen etter at de har begynt på medisiner.

Skrevet

Hva når legen ikke vil skrive ut medisiner.....?

Hva er vanlig tid før man blir frisk igjen?

Skrevet

Har din datter feber? Min på 2 år har 38,9 og sitter hjemme med øyebetennelse. Lurer på samme som du...

Skrevet

Hvis ikke legen hadde villet skrive ut dråper hadde jeg dratt på legevakta. Ikke spurt etter dråper men gått inn og sakt "hei, dette er xxx, h*n har øyebetennelse og trenger bare noen dråper" og smilt.

De medisinene er så harmløse at jeg kan ikke skjønne hvorfor de skal gå dårlig lengre enn nødvendig.

Min erfaring tilsier også at det kommer lettere og oftere tilbake igjen uten dråper.

Desutten tar det unødvenig lang tid å bli kvitt det ved å bare vaske. Iallfall halvannen til to uker på det heldigste. Men husker ikke helt fra da jeg gjorde det.

Skrevet

Jeg jobber i en bhg og vi har fått skriv fra en lege om at barnet skal holde seg borte fra bhg 2 dager etter behandling er begynnt. Men jeg ville sagt 1 dag da.

• 1 måned senere...
Skrevet

Snuppa har akkurat hatt "øyekatarr". Ringte legen for å spørre om dråper, og der fikk jeg beskjed om at de hadde sluttet å skrive ut dråper/salve. I de fleste tilfeller er det virus og ikke bakterier som er årsaken til problemene, og da hjelper ikke salve/dråper uannsett fikk jeg beskjed om. Hvis øyekatarr er en bakterieinfeksjon så er det vel ikke det de fleste har da. Men en virusinfekjson som gir like symptomer, slik at man tror det er øyekatarr. Men hvordan i all verden skal man se forskjell? Og hvordan forholde seg til om d kan gå i barnehagen eller ikke. Snuppa hadde dette i ca 4 uker. Kan jo ikke være hjemme i 4 uker fordi man ikke får dråper. Forklarte dette i barneh. så da gikk d greit. Men er jo ikke sikkert alle barnah.godtar dette.

Hm?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...