Gå til innhold

Hjelp.... jeg gruer meg sånn. Trenger råd og trøstende ord.

Anbefalte innlegg

Hei

Dette blir min tredje fødsel...... Første gang gikk det helt knirkefritt og ble overrasket over hvor greit det gikk. Indgen revning og ingen sying. Med nummer to gikk det ikke fult så lett. Lillegutt mistet forsterlyden og ble tatt med sugekopp..ble klippet og sydd..... og fikk ikke så god opplevelse.....

Nå har jeg begynt å grue meg sikkelig tl fødselen... har 7 uker igjen. Var fast bestemt på å ta keisersnit, men så har alle jeg har snakket med sagt at det må jeg aldrig finne på å gjennomføre..for det er så forferdelig ...... og nå sitter jeg her da og tenker mye på fødselen og grur meg bare mere og mere.

Jeg får det bare værre og værre psykisk og vil bare ha ungen ut nå.

Har også mye vonde kynnere hele tiden og sliter med bekkenløsning. Forholdet til mannen min har også blitt turbulent .... krangler mye og ingen skjønner hvordan jeg har det..... Jeg vil ikke ha det slik og jeg kommer snart til å knekke sammen...

Hva skal jeg gjøre da? Trenger noen trøstende ord :(

Fortsetter under...

Hei,

Er ikke så greit når man går å gruer seg og er engstelig. Vet ikke om mine ord er til så mye trøst, men i allefall så venter jeg nr. 4 nå og min erfaring var at den tredje fødselen var mer lik den første. Dette har jeg også hørt fra andre 3. gangsfødene. Også er det vel ikke så stor sjangs for at denne babien også må tas med sugekopp pga svak hjertelyd, må heller tenke at det var en engangs hendelse og at denne gangen går alt bra, og mer likt som første gangen:)

Kanskje du skal prøve å forklare mannen din litt hvordan du opplevde det forrige gang og at du er redd for at det samme skal skje en gang til. Gjør alt mye lettere for deg om du kan få han til å forstå både nå i tiden før fødselene og under fødselen. Kan også være til hjelp å snakke med jordmor om disse tankene..

Var sikkert mager trøst, men du har min fulle forståelse, håper du får lettet tankene dine litt slik at du ikke gruer deg så fælt. Tror det går helt bra jeg:)

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...