Lillenurk No.2 Skrevet 18. november 2008 #1 Skrevet 18. november 2008 Gutten vår våkner 1-3 ganger hver natt. Som regel er det bare å gi han smokken og kosebamsen også legger han seg ned igjen. Det beste hadde kanskje vært å slutte med smokken og evt bamsen, men synes det er litt tidlig enda. Gode råd?
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 18. november 2008 #2 Skrevet 18. november 2008 dytter...likt her også eller det hender han sover gått også men er veldi gla viss pappen kommer å sover med han;)
Sarah & Marcus mamma Skrevet 18. november 2008 #3 Skrevet 18. november 2008 har du vært hos lege og sjekket at alt er i orden med ham? jeg har ei jente på 1 1/2 år som våkner flere ganger hver natt, og har gjort det siden fødselen. var litt skeptisk da jeg gikk til legen, fordi jeg tenkte om barna bare skulle være slik. han sa at det var bra at jeg kom for dette skulle vi finne utav, han mente at barn i den alderen skulle sove mye bedre enn det jenta mi gjør. og at vi fikk prøve oss frem. hun har hatt en stygg hoste i 3 måneder, så jeg fikk astmamedisin for å se om det blir bedre, dette fordi hun hostet og våknet om nettene. men problemet med oppvåkningene var jo også før hun hostet. han spurte om hu tok rompa i været ofte, og det stemmer jo.. da kunne det være mageknip. eller kolikk, det kan vare opptil 3 år. jenta mi har alltid presset veldig når hun skual bæsje, og jeg måtte gi malt selvom hun fikk morsmelk. det jeg skulle frem til her er at etter at vi begynte med lactulose, som er et "avføringsmiddel" som ikke er skadelig og som kan bruker i flere år, har hun begynt å sove bedre om nettene.. vell å merke har hun sovet i vår seng de siste to måndene da hun har vært mye syk. men hun våknet også i vår seng mange ganger hver natt... etter at virkningen kom våknet hun først bare 1-2 ganger hver natt og nå de siste 2 dagene har hun våknet 1 gang... men da har jeg bare duttet inn tutten og hun har sovnet igjen med engang. har tatt dette i snart 2 uker nå.. og føler vesentlig bedring;_) snart skal jeg ta en mild ferber for å få henne til å sove i sin egen seng igjen... når jeg vet hun er fri fra magesmerter... ikke lett å vite hva de feiler når de ikke kan si det... dette med magesmerter har de tidligere bare sagt til meg var hvis de ikke hadde avføring... men det har hun jo... men hun har problemer med å få den ut.. beste rådet er iallefall å gå til legen;-) har også hørt om flere så har brukt vallergan i 2 netter og har deretter klart å avvenne barna med disse oppvåkningene... lykke til;-)
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #4 Skrevet 18. november 2008 Har du snor på smokken, slik at den ikke forsvinner i dynene? Gutten min finner i hvertfall denne selv med snor, han er 15 mnd. Syns det er tidlig å slutte med bamse og smokk når han er 2 år, stakkar så liten enda. Har dessverre ingen fornuftige råd. Kan jo være hva som helst.. Kanskje han er aktiv i drømmene? Kanskje det hjelper med litt lys? Du har sikkert prøvd det meste?
¤ my precious ¤ Skrevet 18. november 2008 #5 Skrevet 18. november 2008 Flere med gode råd? Jeg har samme problemet med mini på 19 mnd. Han våkner 1-4 ganger i løpet av natten. Noen ganger holdet det å gi ham smokken, andre ganger ikke. Noen ganger kan det faktisk bli så ille at han våkner hver halvtime, gjennom hele natten. Slitsomt! Lurer på om han har falske mandler, venter på svar fra øre-nese-hals.... Hadde dessverre ingen gode råd til deg da "lillenurk"..., men det er flere som sliter med det samme som deg da
Mayken Skrevet 22. november 2008 #6 Skrevet 22. november 2008 Sånn har vi hatt det med snuppa helt siden hun ble født også. Ikke sovet en hel natt og sovet mye mindre enn normalt alt i alt. Hun er nå 2 år og for noen uker siden var hun inne på sykehuset og opererte bort en stoooor falsk mandel og satte inn dren i begge ører. Etter dette har hun sovet bedre, den siste uken har hun faktisk sovet 2 hele netter i sengen sin uten å våkne, men som oftes kommer hun inn til oss i løpet av natten og da sover hun som en stein. Er så mye forskjellig som kan være grunnen til at de små ikke sover, er greit å snakke med lege om dette og eventuelt få utelukket at det er noe galt. Lykke til, vet hvordan det er å ikke få sove en hel natt, vi er på randen til å være utslitt. Håper bare ting går seg ordentlig til før neste mann kommer om 3 mnd...hehehe.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #7 Skrevet 22. november 2008 Jeg har to barn og min eldste sov ikke hele natta før han var 2,5 år. Vi måtte inn mellom 2 og 20 ganger hver eneste natt. Og mest pga den %& smokken.. Han mistet den, våknet og fikk ikke sove uten at vi kom å ga han den og la han ned.. Da vi fikk nr 2 begynte vi også med smokk, men når han begynte å interessere seg for den kastet vi den. Han var bare noen uker da, men jeg orket ikke det styret en gang til. Og nå er minstemann 1,5 år og han er en drøm både og legge og om natta (har strevd litt i perioder med han også, men det kan ikke sammenlignes) Eldste er 3,5 år og vi har ikke turt å ta fra han smokken enda (vurderer å gi den til nissen på julaften), men ja.. jeg tror faktisk det kan hjelpe, men på en annen side. Når han først har blitt avhengig av den så krever jo avvenning sitt også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå