Gå til innhold

Barnetrygden, går den automatisk, eller må vi søke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke søkt barnetrygd, fikk høre dn går automatisk når ligningskontor har fått fødselsmelding fra sykehus..

men så fikk jeg høre at man må søke....

Noen som vet hvordan jeg skal gå frem?

Videoannonse
Annonse
Gjest Kjeksmonsteret
Skrevet

Den kommer automatisk mnd etter fødselen.

Skrevet

Her gikk det også automatisk. Fikk vedtak om det i posten i midten av forrige uke. Altså da snuppa var 3,5 uke gammel. Men jeg hadde bare ringt nav og spurt jeg, hvis du syns det begynner å drøye...

Skrevet

Kom automatisk hos oss - fikk brev i posten om det hvor det sto at jeg måtte kontakte nav med kontonummer - og pengene kom inn etterbetalt 2 mnd etter fødselen.

Skrevet

Jeg fikk automatisk et vedtak fra nav for en stund tilbake om at jeg mottar barnetrygd fom november. jeg fikk lille snuppa mi i oktober.

dette er vissnok noe mn ikke skal søke om, med mindre man har rett på utvidet barnetrygd bl.a.

Skrevet

ok.. nei er jo 1 mnd siden jeg fødte snuppa og har hørt d kan ta opptill 2 mnd så d har jo ikke gått å lenge da=)

TEnkte bare d kunne være lurt å søke nå dersom man måtte d... men da går d automatisk da ser d ut som=)

Skrevet

Jeg ville ringt nav og spur!Jeg ikke fikk den automatisk.Lillegutt var tre mnd da jeg kontakte nav pga jeg enda ikke hadde fått den. Så fikk etterbetalt mnd etter altså da han var 4 mnd. Så dette kan variere.. Så jeg ville som sagt tatt en telefon til nav:)

Men det hetes vel at det skal komme automatisk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...