Gå til innhold

er tilbake i 100% stilling, sykepenger? Kan noen hjelpe meg??

Anbefalte innlegg

Pratet med noen hyggelige damer på Nav i dag, og fikk som svar at ved fast inntekt (altså at jeg nå er i en 100% stilling) så er det den siste måneden som legges til grunn for beregning av mine sykepenger/foreldrepenger. Det at jeg nå har 100% stilling (har de siste mnd hatt 20% permisjon) skal altså være godt nok. Det som fortsatt er uklart for meg er:

Må jeg klare å være på jobb i hele 4 uker, eller holder det nå at jeg allerede for november har fått 100% lønn? Noen med erfaring fra lignende situasjon?

Har absolutt ikke råd til å tape penger på å sykemelde meg, men legen mener at jeg bør bli sykemeldt! Og kjenner vel helt ærlig på hele meg at jeg egentlig bør det.....

Fortsetter under...

Det er vanligvis inntekten din på sykemeldingstidspunktet som legges til grunn. Så dersom du har en stilling på 100% på sykemeldingstidspunktet og det er avtalt at det er denne inntekten du skal ha fremover så høres det riktig ut at det blir grunnlaget.

Da er det jo 100% lønn du taper fremover.

Du kan vise til en kontrakt på 100% stilling så da tror jeg ikke det er nødvendig at du jobber i 4 uker først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...