Gå til innhold

Klipping under fødsel....

Anbefalte innlegg

Har vært hos jordmor i dag, snakket en del om fødsel siden jeg bare har 27 dager igjen til termin..... (HJELP.....:-) )Siden jeg revnet en del med førstemann, pga han var litt stor rundt hodet sitt, så er prosedyren nå på SUS at de klipper de som har revnet før... Er der noen som har noen erfaring ifra det?? Kjenner jeg gruer meg til akkurat det! Jeg har ikke hatt noen plager etter revningen, og klarte å sitte helt normalt rett etter fødselen.. Regner med at klippingen vil kjennes/merkes en del...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139129092-klipping-under-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Holdningen på ABC Ullevål er at ein kun klipper dersom ein ser at det er behov - dette uavhengig av om ein har revna før eller ikkje...prøver så langt det er å unngå det, men dei seier at dersom ein må klippa eller dersom ein revner så går det bra likevel...og det gjer det jo.

Har ikkje født før, men dei som har det seier at ein merkar svært lite til evt. klipping der og då fordi ein har så vondt likevel pga presset frå ungen på vei ut...og så kan ein jo få lokalbedøvande....f.eks. salve/krem eller sprøyte...

Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...