Stolt mamma! Skrevet 18. november 2008 #1 Skrevet 18. november 2008 Er det noen som har et tips på hva jeg kan gjøre for å hindre at han får utstående ører? Han ligge på de hele tiden - og ser at de står mer og mer ut.... Prøver å alltid rette på de når han ligger - men å går det noen sekunder så ligger han med de "feil vei" igjen... Han e bare 5uker...
jentelykke + guttelykke Skrevet 18. november 2008 #2 Skrevet 18. november 2008 Jeg tror ikke det er noe å gjøre med det. Min lille lå på ørene så de krøllet seg hun også, men tror ikke det har noen betydning for hvordan hun ser ut nå Du føler kanskje at de står litt mer ut fordi ørene hans nå får mer fastere brusk, og blir stivere Små barn har gjerne litt utstående ører Det er bare søtt!!
luna08 Skrevet 21. november 2008 #3 Skrevet 21. november 2008 Er vel ikke så mye å gjøre for å påvirke hvordan ørene blir seende ut.Er jo liksom bestemt, genetisk, hvordan de blir.
Gjest Skrevet 21. november 2008 #4 Skrevet 21. november 2008 Du kan teipe de nå mens øret fortsatt har myk brysk.
1,2 og snart 3små Skrevet 21. november 2008 #5 Skrevet 21. november 2008 prinsessa mi har også utstående ører,hun er 3mnd og er væærdns fineste! jeg synen det bare er kjempe søtt:0)
elsker☆deg☆gutten☆min Skrevet 21. november 2008 #6 Skrevet 21. november 2008 du får prøve med dobbeltsidig tape da vel?! *smiler*
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 21. november 2008 #7 Skrevet 21. november 2008 Svigermor brukte panneband på sbigersøstra mi fra hun var baby og ganske lenge fordi hun syntes ørene stakk så mye ut. Men ærlig talt, spiller det noe rolle??? Er ikke gutten din helt frisk og fin??
Gjest Skrevet 21. november 2008 #8 Skrevet 21. november 2008 Trur i grunn ikkje at det har noke betydning på korleis dei kjem til å bli når ungen blir større, men du kan jo kanskje bruke ei tynn bomullshue med snøring?
Stolt mamma! Skrevet 21. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 21. november 2008 Spiller ingen rolle for meg nei. Å ja - ungen min e frisk og fin.... Har verdens flotteste gutt jeg!!!:-) Tenke på når han blir større jeg. Kan tenke meg at han selv vil syns det e greit at ørene ikke står så mye ut.... Takk for tips... Men stats på at de retter på seg av seg selv....
Sylwania Skrevet 21. november 2008 #10 Skrevet 21. november 2008 du trenger ikke bruke noe som helst for man kan ikke presse tilbake ører som står ut uansett hvor mye man vil. Ørene blir som de blir, hvis de blir veldig utstående kan hun få de korrigert med operasjon når hun blir eldre.
MaybeAgain Skrevet 21. november 2008 #11 Skrevet 21. november 2008 Tape, tape, tape.... jeg tuller ikke altså! ) Jenta vår ble født med ene armen opp langs kinnet/øret, og hadde holdt rundt øret ganske lenge inni magen (tror de). Det var krøllete. Det første barnepleieren gjorde på barsel var å tape øret. Hun sa at det var et gammel kjærringråd og det funket. Folk kom sikkert til å le av oss, men hun hadde gjort det mange ganger med stort hell. Og hun hadde helt rett! Øret er rett og fint i dag. Vi hadde tapen på de første 2 ukene, og øret rettet seg fint av seg selv. Har også andre kjente som har gjort dette med sine babiser. Anbefaler det på det høyeste - sånn papirtape som du får på apotektet er best. Og bruk litt babyolje på en bommullsdott og stryk å tapen når du skal ta den av igjen - da sitter den ikke like fast i huden/håret. Lykke til! )
Sylwania Skrevet 21. november 2008 #12 Skrevet 21. november 2008 det ene barnet mitt var født med "lukket" øre og det var sånn i tre mnd også rettet det seg ut selv. Barnelegen så på øret og sa at det med taping, pannebånd osv... for lengst var gått bort i fra, for det var mere til plage for barnet enn til nytte.
Ella78 m/ A&M Skrevet 21. november 2008 #13 Skrevet 21. november 2008 Lillesøstra mi hadde utstående og store ører da hun var liten, fikk operasjon før hun begynte på skolen.
*LilleTroll + spira Skrevet 21. november 2008 #14 Skrevet 21. november 2008 Har selv operert meget utstående ører (jepp, ble kaldt dumbo!!) I dag er de så fine atte! Min mor bestemte operasjon rundt barneskole start for at jeg ikke skulle bli mobbet. Vet nå ikke om jeg hadde blitt det eller ei, men er veldig fornøyd med hvordan ørene ser ut nå! Ergo.. la dem være som de er, så kan du jo evnt vurdere "tiltak" om det er ekstremt når han blir større Tipper han er nydelig jeg! Hilsen mamma'n til ei som har arvet mine ører
Stolt mamma! Skrevet 21. november 2008 Forfatter #15 Skrevet 21. november 2008 Men syns du ikke da det hadde vert bedre å slippe den operasjonen?? Vist det bare e snakk om taipe de en liten stund?? Men nå må dere ikke missforstå her inne!! Jeg har verden nydeligste gutt!!! Eg syns sjøl det bare e sjamerende med ørene!! Tenke bare på hvordan han selv vil syns om de når han blir eldre! (har bestemt meg for å foreløpig ikke gjør noe med de... ser det litt ann)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå