Gå til innhold

Besteforeldre:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et lite dilemma her....

Jeg har min kjære mor boende på en annen kant av landet enn meg selv, og jeg er sikker på at når den lille melder sin ankomst så setter hun seg på første fly oppover! Men jeg orker rett og slett ikke tanken på at hun skal være her dag ut og dag inn den første tiden, og blir helt stresset av tanken på at hun evt skal bo hos oss! føler meg stygg som tenker slik, men orker bare ikke.... hva synes dere?

Takker for alle sunspunkter:)

Skrevet

Skjønner forsåvidt det, men skjønner også at hun vil se den nyfødte. Kan dere ikke avtale på forhånd hvor lenge hun kan være da, så slipper du å "jage" henne hjem når hun først har kommet?

Skrevet

Hei,

her har vi samme situasjon som deg med besteforeldre som bor langt borte.

Da jeg nå ventet mitt 3.barn, sa jeg fra til alle at de første 2ukene

ville jeg ikke ha noen andre i huset,og at vi trengte tid sammen som familie for å bli kjent med den lille prinsen.Jeg følte også at det var utrolig viktig å ha disse to ukene til å komme igang med ammingen,uten noen andre som skulle komme med gode råd..

Tror nok at noen kanskje ble litt såret,men det er nå en gang slik-at dersom familie kommer og vil hjelpe til,så har man samtidig besøk i huset-og da er det ikke så mye hjelp for meg i allefall.

Er ihvertfall kjempeglad for at jeg var tydelig på dette.

Avtal at din mor kan være den første som kommer,et par uker etter fødselen-så er du litt mer opplagt.Du kan jo si til henne at det vil være da du har mest bruk for hjelp,siden ammingen da sikkert er kommet igang....eller noe sånt..

Lykke til:-)

Skrevet

Min mor bor bare 3 timer unna, men det kan være langt nok for en dagstur likevel.

Så jeg sa fra at når frøkna kom kunne de komme på sykehuset, og de kunne komme på besøk når vi kom hjem - men at vi ikke ville ha overnattingsgjester, så om hun ville bli mer enn en dag måtte hun nok bo på hotell.

Jeg sa som sant var at jeg ikke visste hvordan jeg ville takle å bli mor, så det måtte vi få finne ut før vi fikk huset fullt.

Det ble et par dagsturer. ;) (Og jeg ble dritsjuk når vi kom hjem og fikk et par nye netter på sykehuset, så det var greit å ha sagt fra tidligere!)

Skrevet

Tusen takk for svar dere! Godt å høre at jeg ikke er helt på viddene her da da!:)

Skrevet

Mine foreldre bor også veldig langt unna oss, men hun forstår heldigvis slike ting selv og sa at vi måtte si fra når vi hadde lyst på gjester. mamma kom 3 uker etter første fødsel og mamma kom 4 uker etter andre fødsel. Og så kom begge 7 uker etter andre fødsel(passet ikke for pappa de andre gangene)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...