Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

babyen min spiser nå to porsjoner maisgrøt om dagen. Har lyst til å prøve med andre typer nå, fortrinnsvis risgrøt. Må jeg da begynne sakte med få t-skjeer slik som man gjør med alle nye matvarer, eller er grøt grøt?

Skrevet

jeg begynte med maisgrøten fra nestle til tassen, men etter noen tapre forsøk som alltid endte i skrik og brekninger gikk jeg over til HIPP sin risgrøt med banan og fersken som man blander med vann, brukte ikke noen tilvenningsfase da, gikk bare rett over, og han fikk ikke mageknip eller noen andre problemer:)

Skrevet

Her prøvde vi alle grøter uten at det ble noe problemer. Men HIPP sin med fersken og banan som blandes med vann var en favoritt her også. Men den fåes ikke alle steder. Ellers gikk det i mais og risgrøt de to første månedene.

Skrevet

Sikkert lurt med tilvenninge, men den store forskjellen mellom grøt er gluten eller ei. ris-, mais, og hirse er glutenfritt mens alle de andre er det.

Ammer du er det lurt å introdusere gluten mens du fortsatt ammer mye så bare prøv!

Ellers kan det jo kanskje være lurt å prøve et av måltidene med grønnsaker, f eks gulrot og potet? Jeg unngår alle grøter med frukt for at han ikke skal vende seg til søtsmaken men der er jo alle forskjellige.

Skrevet

så da forstår jeg det som om det er bare å gi en god posjon risgrøt når han er vant til maisgrøt? Tenkte å begynne med middag snart! gir dere grøt til siste måltid rett før leggetid? har hørt at det kan være lurt å gi det en stund før, fordi kjempefull mage kan forstyrre nattesøvnen, som vi har problemer med. Gjelder dette middagsmat og, eller er det kanskje bare i tilvenningsfasen, og så kan man trygt gi grøt rett før soving?

Skrevet

Det fungerte i allefall her, men du kan jo evnt blande 50/50 for å prøve.

Jeg gir grøt en time før han legger seg, men mest fordi han da er litt mer opplagt til å spise og ikke gnir grøt i øynene osv. Har gitt både middag og grøt om kvelden, ikke merket forskjell på soving. Synes derimor han blir litt speedy av frukt, så det dropper jeg om kvelden. Men alle barn er jo forskjellige, så andre vil sikker gir helt andre råd.

Skrevet

Du må nesten prøve deg frem. Her har det ikke hvert noe problem med å bytte grøt, men har gitt ny type til lunsj ikke kvelds. Og kvelds grøten får han ca 1,5 t før legge tid og pupp rett før tannpuss.

Her har det aldri funket med å gi grøt rett før legge tid både pga at han blir for trøtt og han får ny energi etter den, greit å få ut den før han legger seg i senga.

Vi har hatt frukt i grøten hele tiden, han likte ikke grøt uten, prøvde i 2 uker uten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...