Gå til innhold

OTH til nyfødt:)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vognen er super den. Har den til min snuppe, og hun sover som en stein i den. Synes bagen er lun nok. Ikke opplevd det som et problem.

Men synes de gamle bagene uten den kanten i fronten ikke er spesielt lun. Har en slik bag til tvillingvognen (2006) og liker den ikke.

2009 modellen som jeg har til enkelvognen er myye bedre.

Så konklusjonen er at vognen med bag funker helt fint for nyfødte.

En kjempevogn!

Anbefaler den ja. Har selv den gamle modellen som ikke har kant i fronten (2006-modell), og det gikk bra det også. Men sikkert lurt å kjøpe den med kant+ at den har bedre sikkring i "kalesjen": 2007 eller 2008 modellen har det.

En del har kritisert bagen for å være for liten, men vi bruker bagen enda, og snuppa mi er 7 mnd og dekker hele vogna. Har tenkt til å bruke den en mnd til - gjør ingenting at babyene ligger litt i krøll med føttene. Fysioterapeuter anbefaler ikke å bytte til sportsdelen før babyene kan sitte selv pga belastninger for ryggen.

Tusen hjertlig takk for svar jenter!!:) Bare elsker vognen da, så utrolig god å trille! stod mellom den og teutonia spirit, men liker ikke så godt hjulene på teutonia, de ser jo ut som 2 store klosser, så brede syns jeg! Nå gjenstår det bare å velge farge:) Det kan bli vel så vanskelig det!:)

Og da kommer jeg og ødelegger alt... hehe

Jeg syns ikke bagen er ok til nyfødte. Den er veldig åpen og kalesjen er lite dyp så babyen ligger veldig åpent. I tillegg er det stormtrekket som følger med vogna ganske dumt for den har ikke høy nok kant liksom, så det beskytter ikke når det blåser. Det blåser rett og slett rett inn. Syns barnet ligger veldig ubeskyttet, kan ikke sammenlignes med en tradisjonell vogn.

Bagen er ikke kort, vi brukte den også til gutten var nesten 7 mnd, men den er lav, altså det er kort avstand fra madrassen til kanten på bagen.

Men som sporstvogn er den super. ikke enig med fysioterapeuten, snarere tvert i mot, OTH her en kenguruposisjon i sportsvogna noe som gjør at den er egnet til små barn som ikke kan sitte da den er ergonomisk riktig utformet.

Annonse

Hehe, takker for synspunktet ditt som alle andres anonym:) Tenkte akkurat det samme som du sier i utgangspunktet, men siden det er snakk om "vårbaby" så satser jeg på at det går fint:) så får jeg evt ha en litt dypere vogn til høsten igjen:)

Barn som ikke kan sitte selv kan være i sportsdelen, men ryggen må være lagt ned. Dette er ikke et problem... har testet dette selv. Sittestilling er for de som klarer og sette seg opp selv, før det bør de ligge i bag eller ligge i sportsdel :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...