Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #1 Del Skrevet 18. november 2008 Hadde en kirurgisk abort i sommer som jeg angrer fryktelig på !! :-o Ble gravid igjen noen mnd senere, men spontanaborterte i uke 8. Kan jeg ha blitt skadet under inngrepet som førte til at jeg mistet ? Hører det blir sagt så mye forskjellig om dette. Jeg er så redd og lei meg nå, for at det kan ha skjedd noe galt så jeg kommer til å ta en hysteroskopi snart (gå inn i livmor med kamera) Da kan man vel se 100% nøyaktig om man har fått skader ? Ellers vil jeg si til alle som er i tvil om de skal beholde eller ikke. Hvis du ikke er sikker - BEHOLD !!! Det er så utrolig vondt å angre etterpå. Jeg snakker av smertefull erfaring. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139128472-kan-man-virkelig-bli-skadet-av-kirurgisk-abort/
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #2 Del Skrevet 18. november 2008 Hei, det var jeg som la inn dette innlegget, men nå kan jeg visst svare selv. Har tenkt så mye på dette og til slutt fått snakke med en lege som vet hva dette dreier seg om (operasjonslege tilknyttet Ullevål sykehus) Siden kanskje det er fler som lurer på dette forteller jeg hva han sa: Som regel blir kirurgiske aborter utført uten at man får noen komplikasjoner etter på. Men det HENDER at man kan bli skadet som han selv sa, og snakket da om sammenvoksninger og arrvev i livmoren. Vet ikke hvor ofte "HENDER" betyr, men jeg tolker det hvertfall som at det skjer oftere enn svært sjeldent - men det er bare min tolkning da. Dersom man skulle ha fått sammenvoksninger lar dette seg rette på gjennom en operasjon (hysteroskopi = går inn i livmor med kamera). Man går da inn og skjærer opp sammenvoksningene, setter inn en spiral noen mnd for å skille det som har vokst sammen. Som regel skulle dette da ordne opp i problemet. Hvis man har arrvev sa han at dette også skulle la seg ordne , men må innrømme at jeg ikke fikk helt med meg hvilken metode man brukte da. Hvis jeg hadde visst det jeg nå vet, at det så ofte som "HENDER" at man kan få problemer etter en kirurgisk abort, hadde jeg så langt det hadde latt seg gjøre valgt medisinsk (selv om det kan være en ekstra påkjenning og se og kjenne alt som kommer ut av en). Førøvrig ville jeg tenkt meg om tusen ganger, snakket med noen utenforsående og brukt alle "hjelpemidler" i bruk før en avgjørelse om abort. For noen er det riktig, men leser også ofte om folk som angrer, deriblant meg!!!! Vi har heldigvis en datter fra før av og det gjør alt i en situasjon som denne. Kan bare tenke meg hvis man tar abort - uten å ha noen barn fra før av - og ikke blir gravid igjen senere. Den sorgen unner jeg ingen. Håper noen kan ha hatt nytte av å lese innlegget mitt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139128472-kan-man-virkelig-bli-skadet-av-kirurgisk-abort/#findComment-139129520
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #3 Del Skrevet 19. november 2008 Dytter.... Noen fler som vet noe om dette, altså riskikoen ved kirurgisk abort ? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139128472-kan-man-virkelig-bli-skadet-av-kirurgisk-abort/#findComment-139136775
Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #4 Del Skrevet 24. november 2008 hei risikoen er utrolig liten, her i norge er de veldig flinke. og skulle du ikke bli gravid eller har 3 spontanaborter på rad kommer du inn til utredning. jeg har hatt utskrapning i 05 (inkomplett spontanabort) og fått barn etter det. tror ikke du skal bekymre deg så veldig mye. lev heller livet ditt og bekymre deg når du har noe konkret å forholde deg til, eller bruker du opp så mye av din energi på noe du ikke kan kontrolere. men i fremtiden ta ingen sjanser, tenk på deg selv og bruk prevensjon så slipper du dette igjen, for det er ikke noe kjekt å tenke på. uansett lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139128472-kan-man-virkelig-bli-skadet-av-kirurgisk-abort/#findComment-139169846
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå