LilleTravel Skrevet 18. november 2008 #1 Skrevet 18. november 2008 Kan dere hjelpe meg litt med erfaringer rundt disse to vognene? Hvilken skal jeg velge?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #2 Skrevet 18. november 2008 TFK er dyrere, men har (synes jeg) bedre sittestilling, stødigere og mer praktisk enn mange av quinnyvognene. Hvilke modeller hadde du tenkt på?
Itsrejk Skrevet 18. november 2008 #3 Skrevet 18. november 2008 Da vi kjøpte TFK var selgeren helt klar på at hun ikke ville anbefale Quinny hvis vi var ute etter en vogn som skulle vare til ungen var en to-tre år. TFK er mye større i sportsvogndelen (høyde i ryggen og bredde i setet), i hvert fall TFK Joggster Twist, som vi landet på. Mulig det er forskjell på de ulike modellene (for hvert merke også) - men lurt å se på størrelsen i hvert fall.
LilleTravel Skrevet 18. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. november 2008 Vet ikke hva modellene heter..de ligner utseendemessig mye på hverandre...skal brukes som ekstravogn i barnehage, helst til å sove i... Har fått tilbud om å kjøpe en brukt Quinny...
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #5 Skrevet 18. november 2008 Quinny er meget smal i sittedelen, så god plass til barn eller vognpose er det ikke. Min får ikke plass i quinny. Speedi er bredere, men har ikke god liggestilling. Kjøp deg en brukt tfk istedet selv om jeg selv hadde valgt en lunere og stødigere sovevogn i barnehagen
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #6 Skrevet 18. november 2008 Ingen som har noe positivt å si om Quinny?
Mummimamma - med 2 mummitroll Skrevet 18. november 2008 #7 Skrevet 18. november 2008 Jeg kjenner ikke til TFK-vogna, men har hatt en Quinny Speedi. Har vel i grunnen ikke så mye godt å si om Quinny'n annet enn at den er lett i vekt, har svingbart forhjul og tar forholdsvis liten plass i bilen. Det at den er lett i vekt og har 3 hjul kan jo føre til at den tipper lett. I barnehagen går den under navnet "velte-petter"...
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #8 Skrevet 18. november 2008 Jeg kjenner ikke de vognene, men jeg kjøpte en Troller... har hatt den i 5 uker og har vært tilbake på butikken med den 4 ganger.. den 'drar' til siden...har prøvd få retta den opp fler ganger men det går ikke...dessuten detter fotbrettet ned når vi triller i ulendt terreng. Så en anbefaling : Kjøp for all del ikke TROLLER..det er værste driten jeg har vært borti...den ser pen ut men , de fungere jo ikke i praksis . Jeg vil gjerne ha pengene tilbake men det 'går ikke' jeg kan få en ny vogn i tilfelle...men jeg vil jo ikke satse på en ny av samme type, det sier seg vel selv. Eneste positive var at hjulene var litt brede og luftfrie.
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 18. november 2008 #9 Skrevet 18. november 2008 Hei, her har vi både en quinny 3xl å en tfk.. Velg tfk! Den er mye større inni, slik at det er god plass til ungen, selv om du har vinterpose oppi. Quinnyen er også kort, slik at beina ikke får skikkelig plass. Så jeg kjøpte tfk til sovevogn i barnehagen og er strålende fornøyd!=) Enda et pluss er at den faktisk er smalere mellom de to hjula enn quinnyen..det negative med tfk er at når barnet ligger kommer du ikke til handlekurven under, og det er også trangt å komme til når barnet sitter. Men quinnyen kan du ikke ha barnet vendt vekk fra deg..når du da legger ned ryggen så har vognen lett for å tippe. Min gjorde det en gang,sto på flatt underlag, men så løftet han bena opp å da tippet den bakover...skummelt! Så jeg anbefaler TFK!;DD
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå