marioo Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 har en liten en på snart 4 uker som virker som han har vondt i magen. finner ikke søvnen like godt som de første ukene pga ligger og tar i/presser. akkurat som om han ikke får ut avføringa. når jeg kjenner på magen er den knallhard! jeg ammer og avføringa som kommer er normal, men kan være litt slimete kanskje. åh! blir så usikker.... noen med erfaring?
snart mor til 3 Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 prøvd å gi ungen litt malt på smokken?? det skal kunne hjelpe...
LadyBlackJack Skrevet 17. november 2008 #3 Skrevet 17. november 2008 Min har det på samme måte. Avføringen er helt fin og kommer daglig,men han jobber likevel unormalt mye med magen,ligger store deler av dagen og lager slike presselyder. Han promper veldig mye,stakkar! Min gutt har fått påvist KISS syndrom,vet ikke om du vet noe om det,men har fått beskjed om at magetrøbbelet kan ha en sammenheng med KISS. Det betyr selvførlgelig ikke at det nødvendigvis er det din lille har,det kan være kolikk og det kan også ikke være noe annet enn vanlig magetrøbbel..ikke godt å si,gitt! Men uansett,lykke til.
marioo Skrevet 17. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. november 2008 takk for svar:) ser guttene våre heter det samme:) har også en benjamin:) hva er KISS?
marioo Skrevet 17. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. november 2008 og hvor får jeg kjøpt malt? hva er det? mulig teite spm, men jeg er ny i dette:)
snart mor til 3 Skrevet 17. november 2008 #6 Skrevet 17. november 2008 malt får du i dagligvareforetningen. det står sammens med næringstillskudd av diverse arter.. malt ekstrakt. har brukt det selv når det har trengtes her i gården og vet mange andre som også har fått gode resultater...
LadyBlackJack Skrevet 17. november 2008 #7 Skrevet 17. november 2008 åh,fint navn,da! hehe ;P Vet knapt hva kiss er selv,for det finnes flere varianter,men skal prøve å forklare ut i fra det jeg vet ang min gutt: kiss er når barnet har fått skjeivstillinger i nakken som gjør at de gjerne bare ligger på ene siden av hodet og dermed blir skjeve.(flatt hode på ene siden og asymmetrisk ansikt) Muskelen på ene siden av nakken er mye kortere enn den andre og påvirker bevegeligheten.Heldigvis retter det seg stort sett opp til det normale igjen med riktig behandling. (fysioterapi og kiropraktor og/eller manuellterapi) Det jeg fikk forklart i dag hos kiropraktor var at noen nerver i nakken som er i kontakt med mage-tarm-systemet lå og ble litt klemt/irritert,og at det mest sannsynlig var grunnen til hans magetrøbbel.
annie-77 Skrevet 17. november 2008 #8 Skrevet 17. november 2008 Maltekstrakt fås i matbutikken, ved vitaminene etc. Vi brukte det en stund, men fikk så høre om fotsoneterapi. Var en gang hos fotsoneterapeut og tulla slapp mere magevondt! Helt utrolig effekt, med eldste slet vi helt til hun var året... God bedring til babyen, ikke greit når de små har vondt!
Snupp@ med 3 barn Skrevet 18. november 2008 #9 Skrevet 18. november 2008 Gi vanlig biola. ca 3ml 2 ganger for dagen. Det fikk lille gutten min på barneklinikken. Da var han under fire uker. Bare ta den på en oralsprøyte og gi litt og litt. Trekk opp og ta ut av kjøleskapet en times tid sånn at den ikke er iskald.
trillemamma Skrevet 18. november 2008 #10 Skrevet 18. november 2008 Det kan være noe så enkelt som luft. Min lille har vært mye plaget med luft. I perioder har det vært skriking, mens andre ganger trykker hun seg og jobber virkelig for å få ut luften. Det forandret seg etter at jeg la om kostholdet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå