Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 måltider ,søvn, evt rutiner?vi sliter med å få til rutiner,han spiser hele tiden og sover veldig lite.skulle gjerne hørt hvordan dere andre har det?
annesmil Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 Hei, vi har fått inn en rutine her, men den "virker" ikke alltid, sånn 9 av 10 dager så er fornøyd : ) Opp ca 07.30 Pupp ca kl 08.00 Sove fra ca 09.00 - 10.15 Pupp ca kl 11.30 Sove fra ca 12.30 - 15.00 ( Må helst trille litt her, ellers våkner han tidligere) Pupp ca kl 16.00 Så en liten hvil på ca 20 min i 6 tia ( blir umulig å legge om han ikke får denne lille hvilen ) Pupp ca 19.30 Sover da frem til ca 01.30 for å spise litt pupp, så igjen litt pupp sånn i 5 tia. Frem til for 2 uker siden spiste han barei 5 tia på natten, så mistenker at han begynner å få litt for lite mat på kvelden. Han viker fornøyd, men har er blir jo større og større å da trenger jo kroppen mer mat. Håper det går tilbake til 1 gang per natt med amming når vi begynner med litt grøt neste uke!?! Om jeg skal komme med ett tips... som virket bra for oss. Dra tiden lengst mulig mellom hver måltid, da spiser de merhver gang og sover dermed lenger om gangen også. Jeg måtte mange ganger kle han naken og leke med han i en times tid for å dra ut tiden. Da "glemte" han at han var litt sulten : )
Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 17. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. november 2008 Hei takk for svar:) jeg klare å drøye det mellom måltidene på dagen,men natten er det vanskelig.han småspiser å sovner,for så å våkne igjen alt mellom 1 og 2 timer etter.sånn går hele natta.vet ikke hvordan jeg skal få roet han når han våkner så fort om natten.pupp er det som roer.men jeg blir dødsliten av det.har har jo ca 6 måltider på natta:(
annesmil Skrevet 17. november 2008 #4 Skrevet 17. november 2008 Uff, det høres kjempe slitsomt ut! Jeg som sutrer fordi han vil ha mat to ganger.... Men, jeg tror ikke han er sulten så ofte, det har nok blitt en vane for han, de sier at babyer går veldig ofte ut oginn av den dype søvnen, når de er i den lette søvnen våkner de gjerne litt for å sovne fort igjen. Det kan virke som din lille skatt har vennet seg til å få litt kos og pupp når han våkner. De venner seg utrolig fort til slike uvaner. Om du orker, hadde jeg nok tilbudt han smokk, igjen og igjen til han godtok det, å bare gi han mat f.eks 3 ganger om natten i starten, for å kutte ned til 2 etterhvert. Du må kanskje regne med en eller to netter med klaging, men tror det er verdt det i lengden. Og ellers er det jo ikke lenge til du også kan begynne med litt grøt på kelden. dt kan jo også hjelpe litt, men tror nok som sagt det er blitt mest en vane sak for han.
*bubbs* Skrevet 17. november 2008 #5 Skrevet 17. november 2008 Her våkner hun ca kl 8-8.30 og får pupp. Så er det stell og jeg spiser litt selv. Etter dette er hun ganske pigg og kan leke alene en stund uten å bli lei (eneste tiden på dagen hun gidder det..) Ca halv tolv er hun sulten igjen og sovner rundt tolv og sover da opp til to-tre timer. Når hun våkner igjen da får hun litt mer mat. Etter dette er hun gjerne vanskeligere å aktivisere. Hun liker å bli båret eller ligge i vogna (våken) når det "rugler". Ellers godtar hun bare 5-10 min på gulvet eller i stolen sin. Så sover hun ofte en liten halvtime eller slikt rett før middag klokken 5 (om hun har sovet lite på dagen), ellers tar hun seg en liten lur ca klokken 7. Mat vil hun ha ca hver 3. time. Vi bader henne klokken halv ni og så er hun i seng klokken ni. Stort sett sovner hun raskt etter kveldspuppen. Jeg mater henne da en gang i 3-tiden også kanskje en gang til i løpet av natten før det er morgen. Hun er stort sett MYE våken på dagen i forhold til de andre i barselgruppa, men hun sover jo godt på natta da...
Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 17. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. november 2008 Ja jeg er enig..han er nok blitt vant til det, å koser seg ved puppen.jeg har faktisk så smått startet med litt grøt,for jeg trodde det ville hjelpe på.men så langt har det ikke hatt effekt,ikke kommet opp i fullporsjon enda da.får han heller ikke til å sovne før sent på kvelden.han kan kanskje noen ganger sovne tidlig,men når han våkner igjen etter kanskje 1 time,får jeg han ikke i søvn igjen.prøver å gi han smokk men han bare skriker og skriker.å han er så mer høylytt i skrikinga si,han rekker ikke engang å våkne før han skriker..hehe.så er så redd han skal vekke storesøstra si som er 2,5 år.nei det skal ikke være enkelt:)
Chris&Alex♂♂ Skrevet 17. november 2008 #7 Skrevet 17. november 2008 han spiser (sånn ca) - 08-09 tiden - 12-13 tiden - 16-17 tiden - 20-21 tiden - 11-24 tiden - og på natta/morgenen ca 06.00. han sover dupper på et par timer imellom hvert måltid. men etter siste måltid sover han somregel til gubben skal på jobb. han er et kiss barn så ammiing har vært vanskelig. så han får flaske hele dagen med mme også ammer jeg han i sengen når han våkner på morgenen. og da ligger han ved siden av meg til vi står opp mmed storebror som skal i barnehagen.
Ophelia & Jr. Skrevet 18. november 2008 #8 Skrevet 18. november 2008 Her i gården innførte vi veldig faste rutiner når gutten vår ble tre måneder. Vi følger MAGI-døgnrytmen fra sovecoach.dk, og det fungerer flott for oss! Fikk en helt annen gutt etter at vi begynte med dette. 08 Stå opp, frokost (mme), morgenstell 10-12 Sove (Han sover ikke 2 t hvis vi ikke triller...) 12 Mat (mme) 14-16 Sove (Han sover fortsatt ikke 2 t hvis vi ikke triller...) 16 Mat (grøt + mme) Mellom 17 og 18.30 en gang tar han en 30-40 minutters lur 19.30 Kveldsmat (mme), kveldsstell 20 Nattasang og til sengs Som regel våkner han rundt 5 på morgenkvisten for å få litt mat, men det hender han sover rundt også. Nå er han forresten 4 mnd. Når han var 3 fulgte vi en 3-timers rytme.
Nattinatta Skrevet 18. november 2008 #9 Skrevet 18. november 2008 ja her prøver vi å følge dette mønsteret: 7 - stå opp m/ mat 9 - sove 10 - mat 1130 / 12 sove 13 - mat 14 - sove 16 - mat 17 - sove 18.30 - mat 19.00 - sove for natten. 00/00.30 våkner for påfyll de siste nettene har han våknet igjen ved 4-5 tiden for mat og sover da til rundt 7. prøvde noen dager i forrige uke å ta et par grøtskjeer i siste flaske. han våknet da rundt 00, men sov da til 7. Men dette funker ikke lenger. Usikker på om det var grøtpulverert som gjorde det, og at han trenger litt mer nå, eller om det bare var en av de MANGE omleggingene av nattrutinene. Før vi begynte med litt ekstra grøtpulveret våknet han 4 - 5 - 6 - 6.30 - 7. Problemet med grøtpulverert at det er nok litt tyngre å fordøye slik at han var ganske urolig ved legging, ca 1 time etter flasken. men nå skal det jo sies at når vi kuttet ut grøtpulveret var han også noe urolig, bare ikke så "hissig"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå