frk hauge Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 gutten min på 10 mnd ha fått spysyka..alt kjem oppatt.nåken som har gode råd?ka e bra for magen?ska eg fortsette å pøse på me melk eller e det nåke anna so e bedre??
Mamma&snuppa&spiren Skrevet 18. november 2008 #2 Skrevet 18. november 2008 Viktigste er han han får i seg masse drikke, så han ikke blir dehydrert. Vann eller hva han liker, det er lurt! Prøve med noe kjeks?
ღ cindarella-twinsღ Skrevet 18. november 2008 #3 Skrevet 18. november 2008 huff det er ikke noe særlig.. gutten her har hatt det også.. å nå har jeg det å pappaen har det enda.. har vart i ei uke på pappaen.. til gutten var det heldigvis bare fra fredag til søndag.. Men huff.. stakkars lille gutten.. vi gav han vann på det verste...han har fortsatt diare da.. men håper det skal gi seg snart:) god bedring:)
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 18. november 2008 #4 Skrevet 18. november 2008 Jeg vet ikke hva du mener med melk, mm eller mme, men tulla vår kastet opp alt hun fikk i seg for en drøy måned siden (var 8 mndr da). Som det sies er det viktig at de får i seg væske (!), men tulla kastet også opp det vannet vi prøvde å gi. Så leste jeg et sted at dersom man fortsatt ammer er det lurt å gi veldig små mengder om gangen, og gjøre det ofte. Jeg diet da et par minutter, og stoppet, og endelig, hun kastet ikke opp. Slik fortsatte vi, og ga stadig litt mere (hun hadde begynt med fast føde, men det gikk ikke i det hele tatt, så akkurat da ble det noen få dager med fullamming igjen), til hun endelig klarte å holde et normalt måltid. Du må ihvertfall ikke "pøse på" med melk, men kun gi bittesmå mengder om gangen (f.eks begynne med 20 ml). Jeg vet ikke om det fungerer på samme måte om du bruker mme. Normalt sett er jo melk ikke det man skal drikke når man kaster opp, men det fungerte altså hos oss med morsmelk, akkurat som jeg hadde lest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå