Gå til innhold

Da blir det keisersnitt på meg.....

enogtoogtreogfire

Anbefalte innlegg

Var til kontroll på sykehuset i dag på grunn av begynnende svangerskapsforgiftning samt vekstavvik på tvillingene mine. Har termin den 11.12.08. Begge to ligger forøvrig også i sete, men hadde fått avklart at jeg kunne føde normalt. På kontrollen i dag bledet imidlertid besluttet keisersnitt på torsdag på bakgrunn av sviktende morkakefunksjon hos gutten vår, vekstavvik på 30 % samt seteleie. Totalen ble for risikofull og da er det bare å lystre. Hadde virkelig gledet meg til å føde vanlig. Har to fødsler bak meg som har gått greit og dette skulle være vår siste ( som også endte opp med å bli tvillinger ). Mannen ler og sier at ikke blir et femte barn på meg selv om det endte med keisersnitt. Merker jeg gruer meg endel til torsdag, men kjekt at jeg snart får hilse på dem da.

Fortsetter under...

Hei.

Skjønner at du er litt "skuffa" i forhold til at du gjerne ville føde normalt. Men uansett; lykke til. Du er heldig som snart får hilse på de to små. :) Selv har jeg termin 11. mars, så det er enda litt tid igjen.

Skal til jordmor i morgen for å sjekke urin og blodtrykk, da det var spor av eggehvite i urinen forrige uke. Krysser fingrene for at det ikke er svangerskapsforgiftning...

Som sagt; lykke til med keisersnittet og de to små! :)

Klart man gruer seg litt, men tenk så bra at det skjer i kontrollerte former, og det ikke blir noe drama som det kan bli under vanlig fødsel (jeg tenker mye på det og gruer meg). Pluss at du vet når du får se dem! Det blir så koselig at. :)

Lykke til!

Hadde akutt keisersnitt med første mann, og skal ha planlagt ks med disse to. Noe jeg synes er veldig betryggende, gruer meg ikke i det hele tatt. Du kan få en del smerter de første dagene, men da kan du be om smertestillende. Du vil også være noen ekstra dager på sykehuset så du skal få tid til å komme deg. Tror nok dette kommer til å gå veldig greit, husk at det vil være masse leger og sykepleiere tilstede som passer på deg.

Lykke til :)

Hei hei! Forstår deg, hadde selv blitt litt lei meg om jeg ikke fikk føde vaginalt!

Kan jeg bare spørre- merker du noe til svangerskaps forgifningen? Bortsett fra hva legene sier?? Lite liv i gutten som vokser lite?

Lykke til på torsdag!! Blir sikkert fantastisk å endelig få treffe nurkene!:D

Hei !

Har ikke merket noe til svangerskapsforgiftningen selv. Har blitt fanget opp på de hyppige kontrollenen som vi tvilling gravide får. Har ikke veldig høyt blodtrykk og bare 1+ på proteiner. Men siden det var vekstavvik ble dette tatt med i vurderingen.

Synes ikke selv at det har vært mindre aktivitet hos gutten vår en jenta, men de ligger jo forskjellig og jeg merker det nok ulikt. Det at mine to andre barn lå med hode ned gjør at jeg også synes disse bevegelsene fra sete babyene mine denne gang var annerledes.

Nå planlegges barnevakt etc. til torsdag og baggen er pakket. Takk for alle lykke ønskninger.

Annonse

Hei, en mamma som fikk akkurat samme beskjedene som deg for nesten 6 mnd siden.. Har bare lyst å sende deg et lite lykke til!

Jeg var, og er faktisk enda, litt lei meg for at jeg ikke "fikk føde" disse to - jeg som har født så greit de 2 andre. MEN - jeg fikk heller ikke alternativ pga tv1 lå med tærne først...

Fikk også beskjed om at den ene jenta ikke vokste nok, hadde mange kontroller, den nest siste beveget hun seg ikke på engang.. hadde bare hjerte og hjerne aktivitet... NIFST!

MEN - da jentene kom ut via ks som gikk fullstendig problemfritt kom det ut to jenter på 2,4 og 2,8 kg. Den jenta som på ul så ut til å slite litt var i fulle farta. Den andre måtte ha litt pustehjelp da hun ikke fikk ut all fostervann (et av minusene ved ks)

All mulig lkke t! Ikke bruk energi på å være lei deg for at du må ta ks, det er bortkasta da noen som har bedre peil på oss har tatt avgjørelsen om at det er beste løsningen!

Og - en stor trøst kan være at for pappan (hvertfall min) var ks en veldig ok greie.. kontrollert og uten noe særlig dramatikk (noe en tvillingfødsel fort kan bli)

Hei og takk for oppmuntrende ord " moden mamma ". Som du sier så er avgjørelsen tatt av noen som har bedre peiling enn meg og alt skjer jo da under kontrollerte former. For min mann som forøvrig hater sykehus tror jeg også at dette blir en fin opplevelse for ham. Gleder meg nå mest til å møte de to i magen. Skal til samtale i morgen før det store skjer på torsdag. Frykter vel mest at jeg skal kjenne noe under inngrepet samt at ikke alt skal være iorden med de små. Løye hva en kan bekymre seg for hvor eldre en bli, med første mann viet jeg det ikke en tanke engang at noe kunne være galt med ham, hva som kunne skje under fødsel etc...

Nå slapper vi av og nyter våre siste dager som foreldre til to, om ikke lenge er vi plutselig fire.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...