Gå til innhold

jeg lurer litt i forhold til fødselangst å dette med samtaler å ks...

Anbefalte innlegg

jeg går nå til samtaler på sykehuset for å snakke om fødselangsten min, dette er mitt fjerde barn å er nå snart 27 uker på vei.

er det slik at visst man ikke klarer snakke seg til fødemot at man da kan få ks.. er så veldig redd for at de skal tvinge meg til en fødsel å at jeg ikke skal klare å gjennomføre den.. miste kontrollen å få panikk.

jeg trenger litt oppmutrende svar, da jeg ikke har hatt så mye hjelp av de samtalene jeg har hatt rundt dette tidigere.

Fortsetter under...

Hei

Det kommer helt an på sykehuset. På noen sykehus tvinger de ingen til å føde, på andre er ikke angst noe som regnes som god nok grunn.

Uansett er det lurt å forberede seg godt før samtalen, slik at du kan beskrive hva du er redd for og kan vise at du kjenner til fordelene og ulempene ved KS. Uansett sykehus tror jeg de er opptatt av å få de som ønsker KS til å skjønne at det ikke er noen enkel løsning.

Og ta med deg noen, slik at du har noen som an snakke for deg hvis det blir for tøft. Vedkommende bør også forberedes før samtalen slik at dere er samstemt.

Lykke til!

• 2 uker senere...

Det varierer fra sykehus til sykehus. Jeg var veldig fornøyd med min løsning:

I første samtale om fødselsmetode (med "angst-jordmor") fikk jeg innvilget keisersnitt. Da hadde jeg det som "sikkerhetsnett". Så skulle jeg fortsette å gå til samtaler for å prøve å snakke meg til vaginal fødsel, siden jeg ønsket å samle mot til å klare det.

Det hjalp veldig å ha keisersnittet i boks og så var det opp til meg. Jeg tenkte mye klarere etterpå. Det endte i ks, men kunne like gjerne gått andre veien...

Lykke til! Jeg møtte i alle fall stor forståelse og er glad for at jeg fikk bestemme over egen kropp.

ååå det er akkurat en slik løsning jeg vil ha, fått innvilget ks for så å ta samtalene.

jeg ville hatt mye lettere for å snakke om angsten visst jeg visste jeg hadde fått ks om ikke samtale funket.

hvilket sykehus hører du til?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...