Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg bruker engangs ammeinnlegg. Må jeg da skifte innlegget hver dag??

På forhånd takk

Skrevet

Jeg ville skifta hver dag, men mest pga hygiene. Men når jeg brukte engangsinnlegg så var de alltid så fulle at jeg måtte bytte etter hvert måltid...

Skrevet

jeg skifter hver dag. hadde jeg lekket mye hadde jeg nok skiftet flere ganger om dagen, ikke behagelig å gå med vått papir inntil kroppen. jeg skifter ikke ullinnleggene hver dag, det er ikke nødvendig. jeg har heller ikke papirinnleggene rett mot huden, har ull inntil huden :)

Skrevet

Jeg har ikke begynt å få mye melk ennå i brystene..Jeg må da skifte dette hverdag uansett..Takk for svaret.

Skrevet

Trenger vi ikke å skifte ullinnlegg hverdag..når er det nødvendig å skifte da..

Jeg er ganske nybakt mor,,,vet veldig lite om alt dette,

Blir ikke morsmelken sur da hvis vi venter med å skifte,,

Skrevet

er nybakt mamma jeg også :) men det lukter ikke av ullinnleggene etter en dag. dessuten har jeg bare to par innlegg, er nok litt derfor også, hehe :P ull er et helt annet materiale enn papir når det gjelder absorbering av væske også. det er sikkert de som bytter ullinnleggene hver dag, men ikke jeg. jeg har kjøpt ullinnlegg som kan vaskes på 60 grader, og da vet jeg at de blir rene i vask i hvertfall :)

Skrevet

Det kommer veldig an på hvor mye du lekker. :-) (Jeg lurte også veldig på dette når jeg nettopp var blitt mor..). Jeg bruker ullinnlegg inntil huden/brystet, og engangsinnlegg utenpå dem, slik at melken går gjennom ullinnlegget og trekkes inn i engangsinnlegget. Bytter engangsinnlegget hver morgen,fordi jeg aldri lekker så mye at det blir vått (lekker bare litt i det andre brystet enn det jeg gir med). Ullinnleggene bytter jeg ca annenhver dag, men jeg ser det litt an etter hvor mye jeg har lekket. De ullinnleggene jeg har (fra ullrik.no) kan vaskes på 60 grader, det er en stor fordel (noen må bare håndvaskes, og kokes innimellom).

Andre derimot, som har engangsinnlegget inntil brystet, og ullinnlegget utenpå det, trenger jo ikke bytte ullinnlegget ofte. Fordi engangsinnleget (hvis en skifter det før det blir gjennomvått) absorberer melken, vil jo ikke ullinnlegget få melk i seg, og dermed ikke bli surt/skittent. Da bytter du det i tilfelle like ofte som du bytter BH, eller noe i den duren.

Lykke til med ammingen!!!! :-)

Skrevet

Jeg bytta når de var våte da jeg amma, på slutten ble de sjelden det.... Men i starten gikk det minst 1 om dagen... Og ett om natta- men måtte ofte bytte om natta og. Hadde kartongen stående vedsiden av nattbordet. Brukte bare engangs :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...