Gå til innhold

BARNEHAGER I MOSS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal søke barnehageplass i Moss, og lurer på om noen kan anbefale noen, har to jenter som skal begynne på småbarnsavd. Noen erfaringer? Og evt, hvilke jeg IKKE bør søke på?

Fortsetter under...

Skrevet

Andersrød, Tronvik og Refsnes er veldig bra, anbefales på det varmeste! Ville styrt unna Søly og Bellevue, der er det mye rart... Det er disse jeg kjenner best til. Hvor i Moss skal du ha barnehage da?

Skrevet

Det kommer jo an på hvor i Moss du vil ha plass. Det er et par fine på jeløya, men jeg har ingen personlig erfaring med de. Men de ligger fint til, Andersød bhg og tronvik gårdsbarnehage blant annet virker som veldig alrighte barnehager. Kjenner noen som har plass i Glassverket bhg, den er helt ny og kjempefin. Men det er mange barn der fra forskjellige land (som kan by på ekstrautfordringer for de ansatta) , og mye gjennomtrekk av barn.

Skrevet

Jeg bor på Krapfoss. Har hørt at jeg skal styre unna Søly... Andersrød og Tronvik ligger nok litt for langt unna... Har dere hørt om Røysåsen?

Skrevet

Røysåsen tror jeg også er ok. Men har hørt at det er litt liten uteplass der, så de må kanskje deles opp endel. Du har jo også hundremeterskogen på Melløs, og skarmyra. Men kjenner ikke noe til noen av dem. Tror også det er en bhg i slalombakken, og på grindvold.

Skrevet

Har hørt at Røysåsen er bra og den er jo forholdsvis ny.

Jeløya blir tungvindt når man bor på Krapfoss.

Du har Hundremeterskogen i Melløsparken som er en fin barnehage. Ellers er Ørejordet barnehage en koselig barnehage. Skarmyra ligger for nære veien synes jeg.

Annonse

Skrevet

Ja har hørt kjempemye bra om Hundremeterskogen og Ørejordet, men det er 25 barn på venteliste på hver av dem!! Jeg har avtalt et møte med styrer på Ørejordet i morgen.. det er overflytting så det blir før hovedopptaket... Røysåsen er visst ikke så dårlig nei..

Noen som vet noe om Bjørnehiet barnehage?? Det ligger veldig nærme... men den er privat.

Skrevet

Vi har vært så fantastisk heldige at ungene har plass i hundremeterskogen, og jeg er evig lykkelig for det :D:D:D Hørt veldig mange steder at det er byens beste, og jeg tviler ikke.

Jeg har venninner med barn i Ørejordet, Røysåsen og Bjørnehiet. De er veldig fornøyde, men hørte litt småtteri om ørejordet, ikke noe viktig forsåvidt, men irriterende småting som jeg hadde mislikt, og som ikke forekommer i vår bhg.

Hun som har sine i Røysåsen er veldig fornøyd! Jeg kan spørre henne som har i Bjørnehiet om du vil ;) Men tror hun synes den er bra; ikke hørt noe annet ihvertfall! Hun bor også rett i nærheten forresten ;)

Tror det er mange bra, men ligg unna familiebarnehagen som er i området mellom deg og ørejordet!!!

Skrevet

Ja, fortell, fortell! Har sendt deg PM forresten...

Skrevet

Jeg hadde styrt unna Bjørnehiet hvis jeg var deg, har en venninne med veldig dårlig erfaring derfra, tok ut sønnen sin etter to uker.

Skarmyra, ørejordet og hundremeterskogen er stappfulle....skulle jeg valgt noen av de hadde jeg tatt ørejordet på siste ( dårlig erfaring selv). Skarmyra på andre og hundremeterskogen på første. Hadde heller valgt Verket bhg enn røysåsen hvis du skal velge noen på den kanten. Ved sykehuset er det også en bra bhg, Grindvold.

Jeg bor ved Krapfoss og har barnet mitt i bhg på Jeløya , den er helt super! Heter Torderød. Der har de god tid til alle barna og de som jobber der er kjempegode med ungene. Helt uproblematisk hvis man har bil. Skulle jeg valgt en annen bhg hadde jeg helt klart valgt Trollskogen Naturbarnehage ( Jeløya) Det er den jeg har best inntrykk av etter utallige besøk i bhg før vi søkte.

Jeg tenkte sånn at han skal gå der i 5 år, hvorfor skal jeg da velge en som er i nærheten fremfor en jeg så at han ville få det helt supert i?? Valgte faktisk ingen i nærområdet vi da...kjører heller et par km ekstra hver dag, og er fornøyd med valget, enn å være misfornøyd....jeg vet han har det kjempebra der han er nå.

Men jeg tror heller ikke at man skal høre på hva alle andre har å si, jeg tror at man har så forskjellig synspunkt på hva som er bra at man må erfare selv. Ring bhg og gå på besøk råder jeg deg til...da får man dannet seg sitt eget inntrykk :)'

hehe ble nok ikke så mye klokere nå...

BARE SEND pm HVIS DU LURER PÅ NOE...

Skrevet

Noen som kan fortelle meg hvor disse barnehagene ligger? Har de web side? Hundremeterskogen, kan det være vanskelig å komme inn der?

Jeg har en på Øreåsen, men jobber på Jeløya så jeg kan forsåvidt ta meg en ekstratur, hvis det betyr at de får det bra...

Er litt nøye med soveplassen... Ligger de lunt? Hvis de sover i vogn? Eller har noen soveplasser inne?

Tusen tusen takk for alle svar!!

Mazza har sendt deg PM..:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...