marioo Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 vi har en liten en på 4 uker som har rutiner, men ingen fast leggetid. jeg ser det er flere som legger sine små kl 19-20 allerede i denne alderen. men hva hvis dere er borte lengre en dag? f.eks på besøk ol. drar dere alltid hjem til denne tiden eller sover barnet deres da der hvor dere er? må innrømme at vi nyter ennå "friheten" med å ha han med oss uten å tenke på legging til kvelden.
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 Oi, har dere klart å lage rutiner så tidlig? Jeg ville vært forberedt på at de kanskje ikke varer, bare sånn for ikke å bli kjempeoverrasket om det skulle snu. De fleste barn får ikke sitt varige søvnmønster før tidlig ved 3 mnd (man kan sjelden lage rutiner før dette). Men for å svare på spm ditt: Vi tok med reiseseng/bagen fra vogna og barnet sov der vi var. Ikke noe problem når de er så små.
marioo Skrevet 17. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. november 2008 det jeg mener med rutiner er at vi bytter bleie etter amming, bader på kvelden, har på pysj før han legger seg osv. så alle har vel rutiner, men har ingen fast tid vi gjør det på. han blir som regel trøtt i halv 10 tida, så da prøver vi å legge han. utfordringa har vært de gangene vi er borte til etter denne tiden. da virker det som han "tuller av" og roter noe veldig før han finner roen til natta. men dette er sikkert helt normalt? blir like klok på denne babyen noen ganger:)
annesmil Skrevet 17. november 2008 #4 Skrevet 17. november 2008 Jeg gikk hjem å fulgte rutinen vårda jeg også oppdaget at hanbleveldig urolig uten den. Men, vet om andre som har klart å legge barna sine "overalt" uten problem. Sådet er vel forskjellig fra barn til barn, o hvor viktig det er for degmed denne friheten. Er den viktig, kan du jo begynne å innføre noen egne rutiner du kan følge uansett om du er hjemme eller borte. F.eks ta med pysjamas, gå på ett rom for dere selv en halvtimes tid før han skal sove og bare kose dere to, for så å gi han mat og legge han i baggen til vogna. Lykke til : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå