lillebie på`n igjen Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 var å kjøpte meg ny synarela i dag, og ser plutselig til min forskrekkelse at det plutselig utenpå pakken står (skrevet av apoteket) 1 spray i ett nesebor 2 ganger daglig etter oppstart med gonal/puregon jeg har sprayet 2 ganger i hvert nesebor jeg , 2 ganger om dagen... den forrige synarela pakken stod det bare : brukes etter avtale med lege, og slik jeg forstod nordica var det før sprøyter 1 spray i hvert nesebor , 3 ganger om dagen, og etter sprøyter 1 spray i hvert nesebor 2 ganger om dagen..... men på skjema til blakstad står det bare 2...ikke noe mer enn at jeg skal ta sprayen to ganger om dagen... jeeesus hva er det som er vanlig da??? må ringe i morgen jeg å få klarhet i dette....
*-* Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 var det synarela du hadde sist eller suprecur feks? Jeg sprayet tre eller fire ganger daglig med suprecur og bare to med synarela. Det jeg fikk beskjed om med Synarela var en spray i hvert nesebor to ganger daglig. Tror det er ganske vanlig. Men vet ikke om det egentig gjør noe at du har sprayet for mye, du skal jo bre regulere alt ned flatt. Jeg tenker at den eneste konsekvensen er at dette ble dyrt for deg. Men ring og sjekk!
Nea og juniors mamma Skrevet 17. november 2008 #3 Skrevet 17. november 2008 Ja, her kjenner jeg meg igjen..... Brukte Suprecur og skulle spraye ett nesebor hver 6 time (altså x 4), klarte imidlertid å spraye begge nesebor x 4 og fikk helt panikk da jeg oppdaget det og trodde alt var gått til helv....!! Ringte Riksen i panikk og de roet meg umiddelbart og sa at det ikke gjorde noe. Det betyr bare at du er godt dekket på det nedregulerbare med. Med andre ord, det ble litt dyrere enn forventet. Gikk uansett helt fint i forhold til forsøket. Du får finne ut hva som gjelder for Synarela og gå over til riktig dosering videre. Godt å lese du henger med fremdeles "lillebie" Håper psyken har roet seg litt og at det ikke lengre er så ubehagelig som det var. Klem
Fuck google, ask me Skrevet 17. november 2008 #4 Skrevet 17. november 2008 Uff så dumt når legen ikke beskriver nøyaktig antall doseringer da:( På min står det "spray en gang i et nesebor 3 ganger til dagen". Jeg bruker Synarela som deg. Det er muligens forskjell på nedreguleringer, men jeg skal ta Synarela i 3 uker før jeg begynner på Gonal F 25 november. Håper alt går bra for deg uansett.
lillebie på`n igjen Skrevet 17. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. november 2008 ah det var en lettelse å høre at det mest sannsynlig ikke gjør noe! ikke bare bare dette her :-) sist så hadde jeg kort regime, og tok orgalutran sprøyter , og ikke spray, så dette er liksom helt nytt for meg ) Ringer i morgen og får et klart svar jeg ! ja det går mye bedre nå, var på kontroll i dag , og det ser ut som det går mot uttak denne gangen (endelig !) skal inn igjen på onsdag og da får jeg en uttaksdato håper jeg ) Men er ganske rart hvordan denne medisinen påvirker psyke og humør, kjenner nesten ikke meg selv igjen, så skal bli deilig å bli ferdig med sprøyter og spray så jeg blir tilbake til samme gamle )
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 17. november 2008 #6 Skrevet 17. november 2008 Jeg har kun brukt synarela når jeg har sprayet, men har sprayet forskjellig på anvisning av de forskjellige klinikkene. Tror ikke du skal bekymre deg lillebie,dette skal nok gå godt ! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå