Gå til innhold

Ang permisjon ved to tette..noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på ting i forhold til permisjon/sykmeldig ved to tette....er jo ikke gravid ennå, men lurer på hvis jeg skulle bli det før jeg begynner på jobb igjen om 3 måneder, må jeg da være i jobb før jeg evt kan bli sykmeldt? Jeg var sykmeldt siste 4,5 måneden av forrige svangerskap, så har jeg da opparbeidet rett til sykepenger eller må jeg være i jobb så og så lenge før jeg kan bli sykmeldt og har rett på sykepenger? Jeg hadde jo selvfølgelig ønsket å jobbe, men siden jeg var så plaget med bekkenet forrige gang, regner jeg med at jeg kan oppleve de plagene tidligere en neste gang (men kanskje jeg er heldig og ikke opplever det, en kan jo ikke vite). Og hvis jeg er sykmeldt en tid av svangerskapet, så teller likevel dem månedene med i grunnlaget for nye permisjonspenger?Har 80% permisjonspenger nå nemlig, og ønsker 100% neste gang. Noen som vet dette??

Skrevet

Det kommer en del an på ditt ansettelsesforhold. Kommunalt ansatte får f.eks fulle rettigheter uansett. Det er kun der arbeidsgiver fremsetter krav om at NAV direkte skal utbetale fødselspenger/sykepenger at man får den del trøbbel.

Ring den som sitter på lønningskontoret og sjekk dette først.

Skrevet

Er fast ansatt. På sykehus. Får permisjonspengene mine fra jobben nå, og de får etterbetalt av NAV.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...