Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er så mange som mener at man ikke må finne på å bli gravid uten å ha en jobb å gå tilbake til.

Jeg er student, og ferdig til jul. Har derfor ikke opparbeidet meg de såkalte 6 mnd (???), men ønsker meg sterkt barn! Er nå 27 år, og har selvstendig næringsdrivende samboer.. (er ikke det jeg spiller på for de som skulle tro det:)

Har jeg rett på noe i det hele tatt?

Noen i samme situasjon? Hvordan har det gått med dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139125883-r%C3%A5ttent-gjort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt ærlig, om jeg var deg hadde jeg jobbet de 6 mnd før jeg ble gravid, jeg er i samme situasjon, og jeg jobber livet av meg nå får å få de 6 mnd, da jeg ble uplanlagt gravid. Og mannen din som selvstendig næringsdrivende, for 8000kr uka eller noe i den duren som han må skatte av om dere velger at han skal ha fødselspenger istedet for deg.

Ellers får du KUN engangstønaden på 30 000 og noe...

HELT håløst system, jeg sliter med å få akkuratt 26 uker, så kniper igjen her så baby ikke kommer for tidlig, da får ikke jeg noe mer enn engangsstønaden heller :(

Du må ha jobbet 6 av de 10 siste mnd for å få fødselspengene, og som selvstendig næringsdrivende får du jo omtrent ingenting :(

Så om du ikke har masse penger på bok så jobb de mnd det er det beste for dere som en familie :) Det gjør i allefall jeg, så slipper det å knipe så innmari økonomisk.

Lykke til

Ja, her ville jeg rådet deg til å vente bare noen måneder.

Eventuelt begynne i arbeid mens du studerer. Dersom du tror at du kan gå rett ut i en eller annen form for jobb (ansettelse hos manpower, gamlehjem, posten, eller hva som helst) fra januar, er det jo bare å sette i gang nå. Men det er snakk om bare et par måneder i forskjell, og svært stor forskjell i hvordan livet blir videre.

Jeg har også havnet mellom student og arbeidslivsordningene. det er ingen lett situasjon!

Jeg sliter også med å få oppfylt 6 av 10 måneder. Men vi får det til, akkurat! Og da blir livet så mye lettere de neste par årene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...