sanka Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 er i perm nå har en gutt som snart er 6 mnd.. har bra bet i perm tiden siden e har hatt 165 % stilling før permisjonen, d e lurer på hva må e gjøre for å få samme pengene?er e sent ute?
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 Jeg skjønte ikke spm jeg... Kan du omformulere det kanskje? )
sanka Skrevet 17. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. november 2008 japp.. er i perm nå.. før e startet i perm så jobbet e 165% stilling.. så e får ganske bra betalt.. er fornøyd. har ønsket meg 2 tette så d e lure på.. om e får samme pengene som e får nå i permisjonen hvis e blir gravid igjen gutten er 6 mnd nå. etter at permisjonen er over så har e ikke lenger 165% men bare 65% siden den 100% var ett vikariat. Skjønner? lurer bare om e får samme beløpet hvis e blir gravid igjen før permisjonen er over eller hvordan de regner det ut?
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 17. november 2008 #4 Skrevet 17. november 2008 Du rekker jo ikke det uansett da. Da må du jo gå ut i ny permisjon før den du er i nå er over. Dvs at du skulle hatt termin 3 uker etter at den permisjonen du har nå er ferdig. Hvis barnet ditt er 6 mnd har du toppen 5-6 mnd igjen (minus pappaens uker) og et svangerskaper jo 9 mnd...så det går jo ikke ;o) Men i teorien teller permpengene som opptjening for ny perm. Altså hvis du går rett over i ny perm pga ny baby på vei. Men om du hadde 80% lønn i 54 uker (av dine 165%) og så hadde valgt 80% igjen i en evt ny perm rett etter denne, så hadde du ikke fått det samme som du har nå. Da hadde du fått 80% av de 80% du fikk i denne perm'en. Hm....dette ble veldig dårlig forklart, men bottom line er at du er for sent ute )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå