Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 Hva skjer egentlig nå? Når han flyr naken eller ligger på stellebenken eller i badebalja, så tar han handa langt bak og peller seg "i hullet" :S Jeg tar vekk handa når han begynner med det og sier Nei, men han VIL pille borti der... Det er IKKE at han klør, for å si det sånn.... Litt fortvilet kan man si....om dette er en normal oppførsel i den alderen?
Gjest Skrevet 18. november 2008 #2 Skrevet 18. november 2008 Haha, nå lo jeg godt Det er sikkert helt normalt! Lillemor har begynt å klemme seg på baken i det siste, hun er 17 mnd, så nå oppdager vel hun det også snart da tenker jeg
En liten mamma Skrevet 18. november 2008 #3 Skrevet 18. november 2008 Hehe, du får bare la han pille -det gjør vel ingenting? Her i huset er det slik at ting vi sier nei til bare skaper enda mer nysgjerrighet, så jeg hadde bare latt ungen undersøke og finne utav kroppen sin!
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #4 Skrevet 19. november 2008 Tror ikke jeg ville sagt NEI i alle fall, det blir bare mer spennende Det er jo helt naturlig at de utforsker seg selv i den alderen, så man kan liksom ikke nekte heller. Personlig har jeg tro på å forklare barna at enkelte ting gjør man i enerom, uten at det dermed er noe galt i det de gjør. Kanskje ikke så lett når han er så liten, men jeg er i alle fall veldig obs på å ikke skape negative følelser rundt det med kropp.
Begooz Skrevet 19. november 2008 #5 Skrevet 19. november 2008 He he nå måtte jeg glise litt..... Poden min har også funnet ut at det er litt "godt" å ligge på magen og jokke på puter og tepper. Puster og peser. Snakket med helsesøster og hun sa det er noen barn som oppdager sin seksualitet tidligere enn andre. Bare overse eller avled det hele. Skulle ikke straffe, nekte eller lage noe negativt rundt det. Sikkert lurt det. Det er jo greit at ungen ikke blir et seksuellt avvik fordi mor eller far har straffet han pga litt putekos.... eller en finger i rompa ( i ditt tilfelle ) he he
Chiquita Bananas Skrevet 19. november 2008 #6 Skrevet 19. november 2008 Måtte le litt da jeg leste dette innlegget - ser det for meg hehehe.... Gutten min på 22 mndr har jo av og til hatt noen jokke bevegelser når han leker i sofaen eller klatrer over oss - klarer ikke gjøre noe annet enn å le. Har aldri tenkt å straffe ham eller si nei til ham - det er vel naturens gang. Er jo normalt at dem er nysgjerrig på ting etterhvert som dem blir eldre og forstår ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå