Gå til innhold

er gutten min begavet? (samme som på begavede barn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

min lille er 4 mnd og 20 dager, og jeg syns han virker så veldig oppvakt i forhold til andre babyer på samme alder. Han har samtaler med meg, altså, han lager lyder, venter på at jeg skal svare, og smiler og fortsetter samtalen. Og han har så mange lyder, og mange av de er ikke slike gurglelyder, men kosekvente definerte lyder. Han har en bestemt lyd han bruker når han leker med apekattbamsen sin, og en helt annen når han leker med hummerbamsen sin, og når jeg viser ham apen eller hummeren, så bruker han disse veldfinerte lydene hver gang.Det er som om han harlaget egne "ord" for de forskjellige bamsene. Han klarer også å lage vokallyder, som noen ganger ved hell blir ord, men dette er selvsagt ikke noe han er klar over. Han forstår også at det er hans eget speilbilde i speilet, og lager grimaser, tar seg på nesen og ørene og munnen mens han studerer speilbildet sitt. Han ler mens han leker alene med bamsene sine, og han er utrolig våken og klar over sine omgivelser.

I tillegg er han veldig tidlig ute motorisk, men dette tenker jeg ikke like mye over, mange barn er jo tidlig ute med det motoriske, men jeg syns han virker så oppvakt for bare å være 4-5 mnd..

Hva mener dere som har erfaring? Jeg er førstegangs, og har null peiling!

<-- sendte den over hit siden det ikke var respons på begavet forum:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm vanskelig å si egentlig.... men for å være hel ærlig så tror jeg det er litt vanskelig å se om de er begavet så tidlig..

Hvis jeg tenker meg om så kan også min sønn gjøre det din gjør, uten at jeg tenker at han er begavet av den grunn... Er min nr to, og han er tregere enn søstra..

Men hvem vet? Kanksje det er et vidunderbarn du har ; ) Det er de jo alle på sin måte: )

Skrevet

Takk for svar hallais:) Hvor gammel er sønnen din da? Mange av de ungene jeg ser i samme alder har virkelig ikke kommet helt ut av den nyfødt fasen, hvor de skriker etter alt, mens min ikke trenger å gråte etter oppmerksomhet, han prater og lager lyder for å få oppmerksomhet....

Skrevet

Det er veldig mange former for "normal" utvikling. Og jeg tror det er for tidlig å si om gutten din er begavet. Tidlig ute, utvilsomt, men vet ikke om jeg vil si begavet. :o) Spennende å følge med da! De blir fort store, så gled deg til alt som kommer :o)

Skrevet

Her begynte vesla å snakke med oss med sine faste lyder sånn plutselg på en mnd dagen sin. Nå 3.5 mnd skravler hun som en foss og ler stort.

Førstemann var 2.5 mnd.

Skrevet

Min lillemann er snart 6 mnd, men han har laget ulike lyder ganske så lenge. Han har generelt grått veldig lite siden han ble født da, kan ligge lenge på gulvet og holde på med sitt...

Tror nok babyer er veldig forskjellige sånn... det er de i hvertfall i min barselsgruppe : )

Skrevet

Alle barn er begavet på hver sin måte :)

Blir for dumt for meg at "er min sønnbegavet fordi han gjør ditten og datten"... huff.. er som jeg sier over her.. ALLE BARN ER BEGAVET..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...