Gå til innhold

Bilen vår blir ikke varm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer bare kald luft ut, selvom air condition står på fullt. Sambo er utenlands, og jeg har ikke mye greie på slikt. Kunne nok klart meg noe dager til, men blir jo så kaldt til tulla.

Kan det være at det mangler kjølevæske eller frostvæske eller noe? Er det noen jenter der ute som vet, eller som har en mann hjemme de kan spørre.

Blir så takknemlig for varm bil igjen.............

Skrevet

Du bør nok først sjekke at det er nok vann/frostvæske på bilen. For all del ikke skru av lokket nor motoren er varm! Ellers kan det være termostaten som må byttes.

Skrevet

Høyres ut som om det er noko med termostaten i bilen.

Blir motoren overoppheta, eller oppfører den seg normalt? Altså; kokar vatnet i motoren?

Er der nok vatn? frostvæske har ikkje noko å seie for dette, den er berre for å hindre at vantet i motoren frys til is om vinteren, stort sett:)

Skrevet

ring til noen om har peil, husker at mannen hang seg sånn opp i at det måtte komme varm luft. noe med kjølevæske eller noe, var viktig veffal :S

Skrevet

Akkurat, kan være termostaten også ja. Takker så mye for svar. Skal prøve meg på sjekke frostvæsken i morgen når det er lyst.

Skrevet

Motoren "koker" ikke nei. Oppfører seg egentlig helt normalt. Kun at den bare spyr ut iskald luft. I noen dager nå så har det blitt varmt av og til, men de siste dagene har det kun vært kaldluft.

Når jeg tenker meg om så hadde vi faktisk det motsatte problemet i sommer. Da det var som varmest så griede ikke bilen å komme med kaldluft, da kom det bare varmluft. HmmMmm

Skrevet

Hvis bilen blir varm men det fortsatt ikke blåser varmt så tyder det på at bilen har frosset eller at det er tomt for kjølevæske (trooor jeg...)

Dersom motoren heller ikke blir særlig varm (du ser jo dette på tempraturmåleren i bilen) tyder det mer på en feil på termostaten....

Skrevet

Det kan og være kupè filteret som er tett.. Gåen termostat, eller gåen bryter til varmeapparatet.. Har vært innom alle tre tingene selv...

Skrevet

Det er litt vanskelig å vite når eg ikkje ser bilen;) Er ikkje mekanikar, men kan litt, likevel. Er "flinkast" på gamlare bilar, uten datamotor.

Trur du skal ta bilen til ein verkstad, for dei har program til å søke etter feilen. Det er ikkje like lett å gjette på nyare bilar. Det er noko spesielt med bilar med aircondition, også, men eg huska ikkje kva.

Du kan først stikke innom bensinstasjon, og blunke fint og høyre om dei kan hjelpe deg å sjekke om det er vatn på bilen;)

Skrevet

Hmmm, dette ble jo litt mer omfattende enn hva jeg hadde håpet. Kanskje best å kjøre innom en bilmekaniker, men koster jo flesk.

Begynner med å sjekke vann og væske i morgen. Er det ikke det så høres det ut som jeg vil trenge litt mer proff hjelp uansett.

Foresten -om filteret er tett, er det noe jeg kan fikse selv?

Takker så mye for alle svar.

Skrevet

Gubben sier det er termostaten som må byttes!

Skrevet

nettopp hatt samme problem med bilen. Rask og billig løsning for oss i hvertfall; kr 90 i kjøleveske på biltema og litt vann fra springen. Kjørte anlegget på full varme på en kjøretur( 30 min) og vips så var alt i skjønneste orden`;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...