Gjest Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 Hele skolen der jeg jobber var samlet fordi elevene har jobbet med ting mot mobbing. I den forbindelse ledet musikklærerinnen en sang som heter "Ikke slå", og uff, tårene bare rant. Snakk om overfølsom da, hehe... Gla jeg satt bakerst og det var ganske mørkt, ellers hadde vel elevene ertet meg til evig tid etterpå ;-) Var bare så tragisk og trist sang. Husker ikke hele teksten, men er en jente som blir mobbet av noen gutter og slutter med at moren kommer inn til jenta på natten fordi hun sover så urolig, moren stryker henne over kinnet, men begynner å gråte da hun hører barnet sitt si i søvne "ikke slå, ikke slå". *snufs* En varm tanke til alle barn som blir mobbet, jeg skal i hvertfall gjøre så godt jeg kan for å forebygge dette på skolen!
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 Det var en nydelig sang og så treffende for alt for mange:( Fant teksten. Det er friminutt og plutselig er skolegården full. Noen prater, noen løper, noen lager tøys og tull. Mange store går og spiser, noen andre står og fniser, noen leter inni nesa etter gull. Borti kroken står en flokk med nesten bare gutter i, men i midten er en jente, hun er åtte eller ni. Hun er sølete på jakken, står og kikker ned i bakken, og de nærmeste kan høre henne si: Ikke slå - ikke slå - ikke slå - ikke slå! Når det ringer ut for siste gang og alle mann har fri, vet hun at de står og venter på et sted hun må forbi. Hun kan se dem ved butikken, der de bøller i trafikken. Det er ingen som kan høre henne si: Ikke slå - ikke slå - ikke slå - ikke slå! Jenta ynker seg i søvne, det er sent på natterstid. Hun har bamsen med i senga, han er kledd som politi. Mamma setter seg der inne, stryker datteren på kinnet, men hun gråter når hun hører barnet si: Ikke slå - ikke slå - ikke slå - ikke slå! Ikke slå - ikke slå - ikke slå - ikke slå! (Teksten er av Knutsen og Ludvigsen)
Gjest Skrevet 17. november 2008 #3 Skrevet 17. november 2008 Mobbing er helt grusomt.. Husker jeg såg en dokumentar om mobbing, såg en gutt som ble sparket av en gutte gjeng.. måtte slå av tv`en.. klarte ikke å se mer.. har selv barn, det er vel mors værste mareritt.. At barna mine blir mobbet.. det håper jeg ALDRI skjer.. Skjønner godt at du begynte å grine.. hadde nok gjort det selv.. Huff... barn kan være grusomme... Sangen er også trist...
Gjest Skrevet 17. november 2008 #4 Skrevet 17. november 2008 Ja det var veldig trist, blir helt dårlig av det. Har tro på at det vi gjør hjelper da. Hver eneste uke står mobbing på planen og flere elever sa nå på elevsamtalen at de var blitt mobbet før, men ble det ikke nå lenger, _det_ er positivt! Da hjelper dette vi jobber med, og det føles bra :-) Tusen takk til deg som fant teksten. Skulle jo vært mulig å legge til melodi også her inne, for den var helt nydelig.
bobler av lykke ♀ ♀ Skrevet 17. november 2008 #5 Skrevet 17. november 2008 jeg gråter av å lese denne tråden så skjønner godt at du gråt en skvett på skolen er helt forferdelig at noen barn skal oppleve mobbing og det å bli satt utenfor!! har selv ei på 4 som ikke føler seg helt vel sosialt i bhg, det er ikke alorlig men sårt for ei på 4 som ikke helt forstår hvorfor man ikke får være med å leke o.l. Så det er viktig å ta tak og hjelpe de som trenger det!! jeg håper mine barn ikke blir mobbet like mye som at jeg håper de ikke blir mobbere men "ser" andre og tar vare på hverandre!!
Harald Ripultfør Skrevet 17. november 2008 #6 Skrevet 17. november 2008 Lillesøsteren min og resten av hennes trinn på skolen hadde et skuespill om mobbing, og hun sang solo en sånn mobbesang. Jeg satt å hulka og hiksta høyt i salen. Klarte ikke beherske meg. Skjønner godt at du gråt en skvett, det er jo et følsomt tema!
Gjest Skrevet 17. november 2008 #7 Skrevet 17. november 2008 Bra det ikke bare er meg da ;-) En kollega så litt rart på meg så av alle ting klarte jeg å lire av meg "jeg er ikke gravid altså!", tenkte hun måtte jo tro noe slikt når jeg kan sitte og sippe sånn som det, hun lo heldigvis bare. Tror det må være morsrollen som slo inn, har heldigvis aldri blitt mobbet selv, så hadde egentlig ikke noen grunn til å bryte sammen.
Gjest Skrevet 17. november 2008 #8 Skrevet 17. november 2008 Kopier og lim fra Word ;-) Du finner dem under "Sett inn" og så symboler. Let litt nedover i listen, kopier og lim inn her.
elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 17. november 2008 #9 Skrevet 17. november 2008 Så fint å høre at det er andre lettrørte personer her! Den sangen var jo veldig fin.. (misforstå meg rett her) gjør at det kommer noen tanker ja. Og det er ikke bare nå som jeg er gravid at jeg er ekstra lettrørt.. Kan begynne å felle noen tårer for den minste ting jeg, uansett hvor jeg er. Om jeg hører en fin sang, ser noe som jeg synes er fælt, vakkert el urettferdig.. Plagsomt til tider da jeg ikke klarer å kontrollere det. Men men.. Som i forrige uke.. Var på foreldresamtale om minstejenta som beg i 1 klasse nå i høst. Og fikk så fine tilbakemeldinger, om at hun er så liten men så spesiell og hadde så mye i seg osv. Var snill med alle og en nydelig liten person osv.. Og da ble jo jeg helt rørt, så tårene begynte å¨trille, så fikk læreren tårer i øynene og. Hærlighet så flaut! Men da skyldte jeg på graviditeten altså;P ( hun er et hjertebarn så vi var litt spente på hvordan det ville gå med skolestart osv så regner med det var gledestårer:)
Gjest Skrevet 17. november 2008 #10 Skrevet 17. november 2008 Så bra at dere har klart å redusere mobbingen! Skjønner godt at den sangen fikk frem noen tårer hos deg, den er veldig sterk. Kjenner meg veldig igjen, jeg var på en måte den jenta på barneskolen og ungdomskolen, og vet hva slikt kan gjøre med en.. :-/ Håper så inderlig at barna mine aldri må gå igjennom det samme.
Anne-B. Skrevet 17. november 2008 #11 Skrevet 17. november 2008 Dere som ikke har opplevd mobbing, kan være glade for det. Det er vondt å gå gjennom.
Strawberrywine Skrevet 17. november 2008 #12 Skrevet 17. november 2008 Ref: Stopp! Ikke mobb! Dette her er kameraten min. Ikke finn på noe tull. Vennen min er god som gull. Nå vil jeg bare si ifra. En for alle - Alle for en. Så nå vil jeg slå fast svart på hvitt: Her er mobbefritt! Alle har en gang stått utenfor. Kjent på en klump inni seg. Så jeg vil være den som er en ekte venn, og våger å si fra når ting ikke er bra. Så derfor sier jeg: Stopp! Ikke mobb....... Ingen liker å stå utenfor. Vi trenger alle en venn. Å vise empati kan være vanskelig. Men jeg vil være den som er den lille forskjellen. Og våger si i fra: Stopp! Ikke mobb....... Bridge: Gjør mot andre det du vil at de skal gjør' mot deg. Ja, det er en god regel - synes jeg! http://www.stopp-ikkemobb.com/videoklipp.html får klump i halsen hver gang noen elever synger denne på skolen der jeg har jobba! mange fine sanger!! Viktige temaer!
Tøysetipp Skrevet 17. november 2008 #13 Skrevet 17. november 2008 Iiik.. Fikk klump i halsen av denne sangen.. Orker ikke på tenke på at det er hverdagen til mange barn. Det skulle ikke være lov for barn å oppleve sånt.. Klarer generelt lite når det kommer til barn før tårene triller og hjertet verker.. :-/
Gjest Sekretøsa Skrevet 17. november 2008 #14 Skrevet 17. november 2008 Uff, dette var trist, og veldig treffende for meg. Har selv opplevd det å bli mobbet, og det er ingen god følelse. Blitt slått og sparket, og kastet ting på. Jeg håper aldri i verden at mine barn blir utsatt for dette, og minst av alt, jeg håper ALDRI de blir en mobber! Jeg lærer barna (hvertfall eldste, minste er 14 mnd) at alle er like mye verdt, og de som erter, de skal vi ikke bry oss om!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå