Gå til innhold

mat og amming...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei fantastisk tulle på 8 mnd.

Da hun var i 3-4mnd alderen tok hun flaska, og jeg fikk meg ett par kvelder ute. Etter det har det vært helt stopp og hun tar verken flaske eller tutkopp...

Begynte med grøt da hun var 5,5mnd og middag et par uker etter dette...Har gått litt i rykk og napp, men er nå i den situasjonen at hun ikke spiser NOE!Hun har på de 2,5 månedene hun har fått grøt spist opp skåla 2 ganger(og hun får en kaffeskje med grøtpulver).

Siden hun heller ikke sover så lenge på dagtid føler jeg at jeg er mer "bundet" nå enn jeg noen gang har vært...Ingen av besteforeldrene kan jo passe henne(selv om de gjerne vil) når hun ikke spiser og ikke tar til seg melk på annen måte enn ved amming. Jeg har sikkert ingenting å klage over, men begynner å få litt følelse av klaustrofobi når jeg ikke kan forlate henne på hele dagen og ikke kan ta meg en fest...Noen som har vært i samme situasjon og som har funnet ut noe som virker? Var virkelig ikke slik jeg hadde sett for meg at det skulle bli når hun nå har blitt 8 mnd...Vil UUUUUUUUUUUUUUUUUUUT:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Jeg skjønner godt at du er frustrert! Vi hadde det litt likt en periode, men siden jeg har vært fulltidsstudent siden hun var 3 mnd, hadde hun ikke noe valg - hun måtte være hjemme med pappa og spise grøt og middag. Men det var en periode rundt 8 mnd-alderen at hun egentlig bare ville ha pupp! Men hun spiste litt annen mat når hun ikke fikk pupp likevel... Var lettere når jeg ikke var hjemme og det var pappan som ga henne mat.

Heldigvis har det blitt bedre! hun er nå 9,5 mnd, og den siste mnd har det gått fint med matingen, nå er hun mye lettere å mate. Men puppen er helt klart det beste enda;)

Mitt forslag er at du forbereder besteforeldrene på hvordan det er, men prøver likevel å gå ut noen timer. Kanskje det går helt fint når puppen ikke er i nærheten? Hvis ikke, så har du en sulten baby når du kommer hjem, men det går nok helt fint en gang!

Lykke til:)

Skrevet

sånn har det vært for meg også..om det er noen trøst;) hun her har aldri tatt flaske og jeg har spist mere grøt enn henne gjennom prøvinga.8mnd nå.

det eneste hun liker (kun om morgenen..) er brødskive med leverpostei! åsså liker hun fruktmos (kjøper en type med fullkorn så metter den litt mer)

du kan jo prøve det!

føler meg ganske bundet jeg også..vært på kino 2 ganger og en liten "fest" siden hun kom til verden..

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...