Gå til innhold

DA var beslutningen tatt...

Anbefalte innlegg

Idag var jeg på Føden og møtte jordmor og gynekolog for å vurdere keisersnitt. Var nervevrak hele dagaen før, sov knapr den natta... VAr så redd for at de ikke ville høre på meg, og behandle meg som et barn (har opplevd det ofte i svangerskapet).

Nå er jeg 36+4, og føler jeg har dårlig tid på å planlegge. KS ble vurdert pga at jeg for 5 uker siden skadet hofta, og det har ikke blitt så bra som den burde. Dette gjorde jo selvfølgelig at jeg fikk angst for at noe skulle gå galt under fødselen....

Først gikk alt greit, vi bare snakket. Så undersøkte de meg og tok UL og vektestimering. og gjett om jeg ble overraska! Lille babyen er nå litt under 3200gr, har 2 cm åpning og bare 1cm lengde på livmorhalsen (er vel det den heter?). Så, kroppen er tydelig moden, og babyen satt laaaangt nede i bekkenet :)

MEN, beskjeden fra gynekologen var krass og klar: du MÅ føde vaginalt. Hun sa faktisk det, ordrett :o Hun forsto ik all norsk osv, og det er greit nok, men ble litt paff av måten hun la ting frem på.

Aner ikke om jeg er blitt mer avslappet og om jeg er enig i avgjørelsen...følte jeg ikke kunne si noe, verken fra eller til. :/

Flere som føler de sitter igjen som et spørsmålstegn?

Jaja, ting tyder i allefall på at fødselen ikke er langt unna, og at babyen er fin og liten, og passer fint nede i bekkenet mitt :)

OG så fikk jeg så søt komentar av jordmor + gynekolog, de syntes jeg var så liten og delikat, og at magen så ut som en liten julekonfekt :P

heheheheheh :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139124426-da-var-beslutningen-tatt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høyrest ut som om gynekologen er som mange andre som er dårleg i norsk...språket blir fort svært direkte og lite "fintfølande". Kanskje eigentleg litt greitt å få beskjeden så direkte også når du først kjem over "sjokket". Å føda vaginalt er trass alt det aller beste dersom det ikkje er medisinske tilstander/komplikasjoner som tilseier at risikoen er for stor for mor og/eller barn.

Svært godt å høyra at alt ser bra ut både med deg og babyen din. Er sikker på at jordmor og gynekologen har rett når det gjeld magen din.

Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...