Gå til innhold

FØDERIKET!! (noe å vurdere for oslofødere...?)

Anbefalte innlegg

Er ganske glad nå assa! Har søkt om å føde der, og skal treffe dem mandag.

Føderiket ligger på gamle riksen i oslo og er en jordmordrevet fødestue med noen av landets beste jordmødre!

En liten fortelling viderefortalt fra en som fødte tredjemann der:

Mannen lurte på om han skulle klippe navlestrengen - og jordmoren sa - ja men ikke enda!! Den må pulsere seg ferdig først, - da får gutten hjelp til å få næring de første minuttene etter fødselen og han slipper måtte være avhengige av lungene alene med en gang. - han rekker å bli litt vant med å puste selv først. Og så er det så mye næring i den navlestrengen som fortsatt skal ut.

De klippet den etter 45min og da gled morkaken rett ut etterpå. - Som var fantastisk for henne, for ved de to første fødselene har hun vært på nippet til å måtte operere ut morkaken.

Fantastsk, ikke sant?

utdrag fra http://www.rikshospitalet.no/ikbViewer/page/no/pages/hygiene/aktuelt/artikkel?p_doc=429020

"Oppsummeringen etter 100 fødsler, derav halvparten vannfødsler, viser lite rifter og komplikasjoner. - Vi er strålende fornøyde over at vi har god statistikk og at det har gått så bra"

Dette ble en liten reklame, men det synes jeg de fortjener.

De har dessuten dobbeltsenger så mor og far kan sove i samme seng med barnet etter fødsel har jeg hørt...

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...