Gjest Sauen - uke 13 Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 Småen på 14 mnd er helt turbo-tullete hele tiden, hehe, hun klatrer alle veier og forstår lite av beskjeder. Dvs at alt som heter pyntegjenstander, duker, glass og fat alltid er utrydningstrua her i huset, fordi mest mulig skal ødelegges på kortest mulig tid. Sjarmerende, ja, men til tider veldig slitsomt. Holder deres på sånn også? Og hvor lenge kan jeg forvente å måtte ha øyer i nakken?
Mammaja 120107 Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 Det går jo veldig gradvis, men jeg syntes det ble mye bedre rundt 18 måneder for begge mine to. Ellers så kan de jo ikke ødelegge noe de ikke får tak i, så pynt, glass, duker og fat kan legges bort i noen måneder framover om du synes det blir slitsomt og passe på.
Gjest Sauen - uke 13 Skrevet 17. november 2008 #3 Skrevet 17. november 2008 Ja, håper det blir litt lettere...=P Vi har tatt strips på bokhyllen, fordi hun åpner dørene der og river ut alle bøkene, hehe... Vi prøver å holde borte alt, men hun driver jo og klatrer oppå alt, kommer seg opp på stuebordet osv... når vi spiser middag prøver hun å ta fatene våre og kaste dem på golvet... jaja, sånn er det å ha småunger=)
*ønsker nr 2* Skrevet 17. november 2008 #4 Skrevet 17. november 2008 Tja, si det. . Ikke enig i at de roer seg rundyt 18 mnd, min er snart 19, og overalt! Klatrer og koser seg hele tiden... og skravler.. Vil heller si defår mer peiling og klarer mer, noe som i seg og er litt ksummelt, reddjeg skal finne han min på toppen av seksjonen en dag :S
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 17. november 2008 #5 Skrevet 17. november 2008 vår er 13 mnd og han skal virkelig røre alt... har vært veldig tidlig hele tiden da, så han sprang da han var 10.5 mnd... så her går det fort unna... Hjemme til oss får han styre som han vil, jeg har fjernet det jeg er redd for/ting han kan skade seg på osv for jeg orka ikke å gå med øyner i nakken HELE tiden.. men det er slitsomt når vi er på besøk til andre som ikke har det abrnevennlig for å si det slik... så det er mitt råd... fjern unna det du an, det er jo abre for en periode:)
Gjest Skrevet 17. november 2008 #6 Skrevet 17. november 2008 Vi har ei kronisk ei, men ho har roa seg no rundt 18 mnd. alderen.
Gjest Skrevet 18. november 2008 #7 Skrevet 18. november 2008 Lillemor ble litt mer vettug rundt 16 mnd. Da våkna hun opp litt og forsto med ett mye mer, hun roa seg også og ble mer selvstendig.
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 18. november 2008 #8 Skrevet 18. november 2008 Mi er 18mnd og veldig flink til å være forsiktig nå. Tar hun noe som noen er redd for, så forstår hun med en gang beskjeden om å sette på plass. Hun har stort sett vært rolig, men det er deilig å slippe å løpe etter å ta ifra henne all nipsen til farmor
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 19. november 2008 #9 Skrevet 19. november 2008 Vi flytta de store gulvplantene frem igjen fra bak noen hyller da hun var 17. mnd og det gikk ganske greit. Problemet er at når en fase er over kommer det noe nytt å bekymre seg for. Nå som hun ikke skal kaste alt mulig utover lenger, og som hun klarer å la bøkene i bokhylla være har hun lært seg å klarte i den. Samt å dra ut skuffene i kommoden og klatre fra en skuff til den neste. Tror neppe man kan slappe av før de selv får barn å ha ansvar for.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 19. november 2008 #10 Skrevet 19. november 2008 min er 16 mnd og mere nyskjerrig enn noensinne. er borti alt. er helt turbo og blir rasende sint hvis vi sier nei. klatrer og styrer. river ned ting på gulvet og roter noe sinnsykt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå