Gå til innhold

Modningakupunktur, hvor satte de nålene på deg? Effekt?

Anbefalte innlegg

Hei!

Er i uke 36 og vært på første time med modningsakupunktur. Akupunktøren satte nåler på følgende steder:

1 nål ved symfysen/magen

1 nål like over hvert håndledd

1 nål på hver fotrist.

1 i hodebunnen.

Så ser jeg på nettet at de fleste setter nåler på hånd, legg, hode, lilletå, rygg og bekken....

hm...gjør akupunktøren min feil mon tro? Vil ikke betale for en som evt ikke har peiling...

Kjenner ingen effekt, men blir vel mer etterhvert...

Hvor satte akupunktørwen nålene på deg? Noen med erfaringer?

Klem!

Fortsetter under...

Jeg går også til modningsakupunktur, og har gjort det i 3 uker nå, å jeg har fått nåler på akkurat de samme stedene som du beskriver alle 3 gangene!

Hun jeg går til er en veldig erfaren dame, så jeg stoler på at det hun gjør er riktig. Hun sa også at det er flere måter å sette nålene på, men at denne var den mest effektive :-)

Hei,

det høres ut som om du har fått helt fin modningsakupunktur, med nåler som er styrkende for den gravide kroppen sammen med nåler som spesifikt skal begynne å modne livmoren :).

Jeg studerer akupunktur, og har gått til den ene læreren min gjennom hele svangerskapet, og minus modningsbiten har jeg som regel fått lignende grunnbehandlingen når jeg er der (avhengig av hva jeg er der for og hvordan jeg har det, selvfølgelig).

Jeg har ikke bøkene mine her, så jeg skal ikke sverge på dette (må begynne å sette meg litt inn i denne delen også snart...), men jeg tror kanskje at enkelte av de andre nålene du nevner ikke er punkter som virker på modningen, men som brukes dersom du går til behandling for å prøve å puffe fødselen i gang når kroppen er moden for det, det vil si nærmere opptil termin. De brukes ikke i det hele tatt i løpet av svangerskapet, for sikkerhets skyld, men kan hjelpe veldig for å hjelpe kroppen det siste steget mot en fødsel, og særlig i selve fødselen. De kan for eksempel ha riestimulerende effekt, eller en sterk nedadsendene effekt (på barnet, i dette tifellet).

Nå er det selvfølgelig veldig mange forskjellige punkter på en og samme kroppsdel, så nå snakker jeg om de punktene jeg tipper at folk mener - har en for eksempel fått nåler i hånden når en er gravid så mener jeg ikke at en har fått noe en ikke skulle ha, bare så det er sagt :). I tillegg, akupunkturbehanlig skal tilpasses så godt som mulig akkurat til deg og hvordan du har det og tilstanden din der og da, så selv i en "standardbehandling" som modningsakupunktur kan det nok variere hvilke punkter en setter.

Hei!

Tusen takk for lange og fyldige svar! Ja, jeg ble litt usikker da jeg ikke kjente noe etter behandlingen, men får prøve et par ganger til. Jeg ønsket akupunktur pga få effektive rier (inngå lang fødsel) og håper etterhvert at akupunktøren kan sette noen nåler for å få fødelsen i gang :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...