Gå til innhold

fly med 2mnd gammel baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenker å dra nordover i romjula, lille snuppa er knappe 2 mnd da, og jeg er litt skeptisk til å fly med henne når hun er så liten, D blir mellomlandling/bbytting av fly på gardemoen, så blir vel litt kav, pluss d er norwegian som flyr, og de er jo litt kjent for å være både forsinket og ha flere innstillte fly ...blir da altså 40 min fra stavanger-oslo, og så 2,5 t, oslo-bardufoss..Tror dere d går bra? noen tips til hva jeg trnger/bør forberede meg på om vi drar?

Skrevet

Det går helt sikkert fint, så små babyer blir ofte søvninge på flyet. Men ta med bæresele og prøv å ikke stresse.

Skrevet

har ikke gjort det enda selv, men har blitt tipset om å amme når man letter, for da kan trykket være ubehagelig for babyene. Ellers har jeg hørt at det stort sett går veldig greit, at jo mindre de er, desto mer lettvindt er det.

Skrevet

Hei. Jeg dro til Tyrkia når snuppa her var 2 mnd. Det var 4 timer forsinket begge veger, men det gikk veldig bra. Hadde nesedråper i tilfelle trykk, men fikk ikke bruk for det. Hadde også baby wrap til å avlaste bæring. Jo yngre jo lettere. De sover jo uansett sted og situasjon:) Hadde med en på 3 og ei på 11 og det var ikke sååå gøy kan man si...

Skrevet

jeg fløy til bergen da lillegutt var 5 uker, gikk kjempe bra det. bare ta med bæresjal og amme når du letter/lander.

tips siden du skal fly med norwegian: de nektet meg å amme da vi skulle lette. teite flyvertinne. etterpå kom en annen og unnskyldte sin kollega og sa at det var en misforståelse. en i barselgruppen min opplevde det samme da hun fløy med norwegian noen uker senere.

så da er du advart;)

Skrevet

Vi fløy første gang da tuppa var 8 uker, gikk så fint så. Var ikke vits i å amme under take off og landing. Jo mindre hun var, jo lettere var det. Nå er det ikke så festlig å sitte "stille" på mammas fang lenger. Jeg flyr bare med norwegian og opplever ikke de problemene du nevner, flyr relativt ofte.

Tipper grunnen til "ammenekt" var at baby ikke satt fastspent under ammingen!? Er bare til å løsne på setebeltet :)

Lykke til :)

Skrevet

joa. lillegutt var fastspent. men dama insisterte på at han skulle sitte rett på fanget mitt, at jeg prøvde å forklare at en 5 uker gammel baby ikke kan sitte oppreist var tydeligvis ikke relevant, he he

Skrevet

har opplevd flere ganger at norwegian har vrt forsinket, og fly har blitt innstillt fra bardufoss pga "teknisk feil"..alle gangene fra bardufoss har d vært lite passasjerer som skulle med det innstillte flyet, så d snakkes i at norwegian innstiller for å ikke tape penger. vet ikke hvor mye i d som er sant da, men man kan jo lure...

har hørt mn får en sele som man fester babyen i til sitt eget belte, så man kan amme..

får håpe jeg ikke får noen ammenekt da...da blir jeg ikke glad.

Skrevet

Kommer til å gå kjempefint.

Ha med smokk hvis hun tar det, så slipper du å stresse med å amme under takeoff og landing (her har det i alle fall ikke vært populært å prøve å amme i hytt og pine, mini tar bare puppen når han vil ha, ikke på kommando).

Bæresele er et must!

Ta med et pledd, fint å legge over henne når hun sovner, og fint til skjerming.

Anbefaler å sjekke inn på internett dagen før slik at du får velge sete. Jeg har best erfaring med vindusplass, da er det enklest å skjerme mini fra inntrykk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...